اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

برگزاری مراسم روز قدس سبب عقب‌نشینی غاصبان فلسطین می‌شود

امام جمعه شاهین‌دژ با تأکید بر لزوم مشارکت اقشار مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: برگزاری درست مراسم روز قدس سبب عقب‌نشینی غاصبان فلسطین می‌شود.

برگزاری مراسم روز قدس سبب عقب‌نشینی غاصبان فلسطین می‌شود

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تأکید بر حضور یکپارچه آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: اگر مراسم روز جهانی قدس آن طور که شایسته است در ممالک اسلامی گرامی داشته شود، بدون شک سبب عقب نشینی اسرائیل جنایتکار می‌شود.

وی بر اهمیت صیانت از حقوق پایمال‌شده مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اشغال بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: قدس شریف به عنوان نخستین قبله مسلمانان و دومین حرم جهان اسلام، در میان مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد که مصادیق قدسی و روایی در دفاع از حقوق مظلومان نیز به عنوان وظیفه خطیر هر انسان مسلمان، اهمیت قیام علیه اشغال‌گری و ظلم به فلسطینیان را دو چندان کرده است.

باقری به تیزبینی‌های امام راحل(ره) در شناساندن چهره خبیث رژیم جعلی اسرائیل به جهانیان اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) پس از آشکار شدن فتنه‌گری‌های اعراب در جنگ شش روزه اسرائیل علیه اعراب، فتوای تاریخی خود را مبنی بر حرمت هرگونه ارتباط تجاری و سیاسی دولت‌های مسلمان با رژیم اسرائیل و مصرف کالاهای آنان در جوامع اسلامی را صادر کرد که البته عدم درک جهان اسلام از برنامه‌های شوم رژیم صهیونیست در آن زمان، جای تأسف به دنبال داشت.

وی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با صدور دومین پیام تاریخی خود در این زمینه، آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد.

باقری جهانی شدن مسئله فلسطین را مرهون خون دل‌های امام خمینی(ره) دانست و افزود: مسلمانان باید پرچم قدس را در چنین روزی در سراسر دنیا برافشانند و پیام‌های آن را به گوش جهانیان برسانند که در این میان مردم ایران اسلامی باید به عنوان سرمشق دیگر ملت‌ها، طلایه‌دار این قیام ارزشمند شوند.

امام جمعه شاهین‌دژ به آثار برگزاری مراسم روز قدس اشاره کرد و افزود: اگر مراسم روز قدس آن طور که باید برگزار شود، پیروزی بر مسلمانان به کابوسی تلخ برای سردمداران صهیونیسم تبدیل شده و یقینا سبب عقب‌نشینی آنان می‌شود.

انتهای پیام/61006/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول