اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد

وجود 4 منطقه حفاظت شده و 3 پناهگاه حیات وحش در خراسان جنوبی

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی از وجود چهار منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش با مساحت سه میلیون هکتار در استان خبر داد.

وجود 4 منطقه حفاظت شده و 3 پناهگاه حیات وحش در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، حمید صالحی در نشست شورای اداری شهرستان درمیان اظهار داشت: خطر انقراض گرگ ایرانی خطری جدی برای محیط زیست است.

وی با بیان اینکه قوچ اوریال درمیان شهرت جهانی دارد، اضافه کرد: برای شکار هر قوچ اوریال 12 ساله، مبلغ سه هزار دلار از شکارچیان و جهانگردان اخذ می‌شود که این مبلغ با توجه به محدود بودن و منحصر به فرد بودن این حیوان باید به 50 تا 80 هزار دلار افزایش یابد.

صدور پروانه میرشکار برای متقاضیان شکار سگ گرگ

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی زندگی بدون سه عامل آب، خاک و هوای پاک را غیر ممکن دانست و یادآور شد: محیط زیست مخالف تکثیر بیش از حد سگ گرگ حاصل جفتگیری سگ‌های ولگرد و گرگ است، از این رو برای متقاضیان شکار سگ گرگ مطابق با معیارهای محیط زیست پروانه میر شکار صادر می‌شود.

صالحی از وجود چهار منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش به مساحت سه میلیون هکتار در استان خبر داد و افزود: یگان‌های حفاظت محیط زیست 24 ساعته از تنوع زیستی و 14 منطقه شکار ممنوع خراسان جنوبی محافظت می‌کنند.

وی از احداث 20 باب محیط‌بان، تجهیز یگان‌های حفاظتی به وسیله نقلیه و تسلیحات، آموزش زیست محیطی به اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، تولید محصولات چند رسانه‌ای و ایجاد آبشخور برای حیاط وحش با توجه به خشک‌سالی‌ها و آبرسانی به آنها به عنوان مهمترین اقدامات محیط زیست استان در سال جاری یاد کرد.

انتهای پیام/69017/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول