اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد

سوق دادن جوانان به سمت فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

نماینده مردم کرج، ‌آسارا و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهکارهای اساسی به منظور جذب بیشتر جوانان به اشتغال، سوق دادن آنان به سمت فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

سوق دادن جوانان به سمت فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدجواد کولیوند ظهر امروز در جریان بازدید از یکی از مراکز فنی وحرفه‌ای استان البرز، اظهار داشت: با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارت و تجربه در جوانان بیشتر شده و آنان بسیار راحت‌تر می‌توانند جذب محیط‌های کاری شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز یکی از مشکلات جوانان برای حضور در محیط‌های کاری عدم داشتن مهارت است لذا با توجه به اینکه این فرد تحصیلات عالیه در این زمینه دارد اما مهارت کافی برای حضور در عرصه کار را نداشته و نمی‌تواند به عنوان نیروی ماهر جذب شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای خاطرنشان کرد: وجود مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای سکوی پرتاپی برای اشتغال جوانان است لذا باید این مهم بیش از گذشته در بین جوانان فرهنگ‌سازی شود تا آنان با حضور در این مراکز علاوه بر یادگیری بیشتر فنون مختلف مهارت‌های کافی را در زمینه دانسته‌های خود نیز کسب کنند.

کولیوند با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در کشور و ضرورت رفع این معضل، اظهار داشت: عوامل موثری در تولید کار و اشتغالزایی تأثیرگذار است که یکی از آنها فراگیری جوانان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

نماینده مردم کرج در این بازدید ضمن آشنا شدن با فعالیت‌های این مرکز فنی و حرفه‌ای به وضعیت مطلوب آموزش در این مراکز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه زمینه‌های لازم برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بسیاری از رشته‌ها در استان البرز فراهم است لذا جوانان باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کرده و با حضور در دوره‌های آموزشی این مراکز خود را برای حضور در عرصه کار و اشتغال آماده‌تر کنند.

کولیوند با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در این مراکز بسیار با دقت و با ارائه امکانات و تجهیزات است، افزود: داشتن مهارت یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای حضور در عرصه کار است.

در این بازدید کولیوند با اهدای لوح تقدیر تعدادی از مربیان مرکز شهید خدایی را که موفق به کسب رتبه اول کشور در خصوص اشتغال مهارت به آموختگان شدند را مورد تشویق قرار داد.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول