اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 11 شهرداری کرج خبر داد

توسعه 17700 متر مربعی فضای سبز منطقه 11 کرج

شهردار منطقه 11 شهرداری کرج گفت: فضای سبز این منطقه طی سه ماه گذشته 17 هزار و 700 متر مربع توسعه یافته است.

توسعه 17700 متر مربعی فضای سبز منطقه 11 کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، حسین عطایی با اشاره به اینکه، فضای سبز منطقه در سه ماه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، افزود: تحقق این مهم حاکی از اهتمام شهرداری منطقه در اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه و گسترش فضای سبز است.

وی از فضای سبز به عنوان سرمایه مهم جامعه شهری و لازمه پویایی زندگی شهرنشینی یاد کرد و گفت: فضای سبز شهری بخشی از منظر شهری است که علاوه بر تامین بهداشت محیط شهر نقش بسیار مهمی در ایجاد سلامتی شهروندان به عهده دارند، ضمن آنکه این عرصه‌های سبز، دارای کارکرد تفریحی، تعدیل آلودگی هوا، ارتقای سلامت جسمی و روحی شهروندان، زیباسازی محیط می‌باشد.

این مسئول، ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سبز شهری را یادآور شد و با تاکید بر رعایت معیارها و استانداردهای توسعه این عرصه‌های سبز، عنوان کرد: با توجه به تغییر و تحولات صورت گرفته در گستره زندگی شهرنشینی، ایجاد فضای سبز وسیع از نیازهای ضروری سطوح مختلف شهری می‌باشد.

عطایی منطقه 11 کرج را، منطقه‌ای خوش آب و هوا و دارای عرصه‌های سبز بکر و طبیعی دانست و با بیان اینکه، صیانت از این عرصه‌های طبیعی امری بسیار مهم است، افزود: صیانت از این محیط‌های سبز طبیعی با توجه به اینکه، موضوع فضای سبز و توسعه آن موضوعی مهم و فرابخشی است، مورد تاکید همه مدیران شهری قرار دارد.

وی با اشاره به رویکردهای کلان مدیریت شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز در ارتباط با موضوع ارتقای سرانه فضای سبز، گفت: بر این اساس شهرداری منطقه 11 نسبت به اجرای برنامه‌ها و عملیاتی کردن طرح‌های مختلف در رابطه با فضای سبز و توسعه آن در سطح منطقه اقدام کرده است.

*ایجاد فضای سبز در فاز یک و دو بیلقان

مدیر منطقه 11 شهرداری کرج، عنوان کرد: ایجاد فضای سبز در فاز یک و دو بیلقان از جمله اقدامات صورت گرفته منطقه طی سه ماه اول سال‌جاری است.

عطایی، محور اجرای طرح‌های فضای سبز در این بازه زمانی را چمن‌کاری، گل‌کاری و درختکاری ذکر و عنوان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی واحد فضای سبز منطقه، بهسازی حاشیه جنگل شهدا، ابتدای جنگل شهرک خاتم، بازسازی و بهسازی پارک گلبرگ همچنین ساماندهی حاشیه رودخانه کرج بوده است.

این مسئول، اهمیت و جایگاه اجرای طرح‌های فضای سبز را یادآور شد و افزود: اجرای طرح‌های فضای سبز کارکردهای بسیار مهمی دارد که از جمله این کارکردها علاوه بر ارتقای شاخص‌های پاکسازی محیط زیست، زیباسازی محیط بصری شهر است.

عطایی، جنگل‌کاری در خط یک حصار کرج را یادآور شد و عنوان کرد: کاشت گل‌‌های فصلی، جنگل‌کاری و ...، از جمله اقداماتی است که طی سه ماه گذشته در سطح منطقه با هدف افزایش سرانه فضای سبز صورت گرفته است.

مدیر منطقه 11 شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق و صحیح طرح‌های فضای سبز، اظهار داشت: طرح‌های فضای سبز با رعایت آیتم‌های مختلفی اجرایی می‌شود که انتخاب نوع و گونه گیاهی مناسب از جمله آیتم‌های مهم اجرای این طرح می‌باشد.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول