اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

املاک بایر اردبیل از بلاتکلیفی در می‌آیند

شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل طرحی را در دستور کار قرار داده که براساس آن املاک بایر از بلاتکلیفی بیرون آمده و ساماندهی شوند.

املاک بایر اردبیل از بلاتکلیفی در می‌آیند

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: این اقدام با هدف مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت اساسی و ریشه‌ای انجام می‌شود تا فضاهای بایر امکان ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون مجوز را فراهم نیاورند.

وی با اعلام اینکه در این زمینه باید تمام افراد حقیقی و حقوقی شهرداری را یاری کنند، تصریح کرد: ما به سرعت در حال جمع‌آوری آدرس و نشانی دقیق زمین‌های بایر هستیم و اگر دستگاهی چنین زمینی را دارد باید سریعاً نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنند.

بدری خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم با تعیین تکلیف کاربری عمومی و املاک بایر یک مجرای قانونی را برای ساخت و سازها و اخذ پروانه مورد نظر فراهم آوریم تا فردی به خود اجازه ندهد خودسرانه در این زمینه ورود پیدا کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه از بهمن‌ماه سال گذشته واحد پیشگیری از جرایم ساختمانی شکل گرفته و درصدد راه‌اندازی پلیس ساختمان هستیم، اضافه کرد: با همکاری نیروی انتظامی قرار شده پلیس ساختمان فعالیت خود را آغاز کند تا یک اقدام مؤثر در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز صورت بگیرد.

وی، این اقدام را در راستای جلوگیری و ممانعت از ساخت‌های غیرمجاز یکی از اولویت‌های کاری شهرداری مرکز استان اعلام کرد و بیان داشت: در سه ماه آینده با تقویت اجراییات و سازماندهی تجهیز امکانات پلیس ساختمان فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

شهردار اردبیل به توفیقات خوب مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری در ماه‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: ما با راه‌اندازی این مجموعه از بهمن ماه سال گذشته شاهد اقدامات اساسی در پیشگیری از تخلفات شهری همچون ساخت و سازهای غیرمجاز، سد معبر، کشتار غیرمجاز و برخی انشعابات غیرمجاز آب و برق بودیم.

بدری با یادآوری اینکه حذف هزینه بیمه تأمین اجتماعی در زمان صدور پروانه اعمال می‌شود، گفت: هر چند این امر به کاهش 50 درصدی هزینه پروانه ساختمانی منجر شده اما قرار است از محل ارزش افزوده پروانه دولت این عوارض را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و شهرداری هم در پرداخت این پول سهیم است.

وی افزود: با کاهش هزینه پروانه تا نصف، میل و رغبت مردم به ساخت و ساز بیش از گذشته مشاهده می‌شود که امیدواریم همین روند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

بدری تصریح کرد: پروانه عوارض ساختمانی علت ساخت و ساز بی‌رویه نیست بلکه هزینه بیمه تأمین اجتماعی در زمان صدور پروانه است که این مشکل نیز مربوط به سال‌های گذشته بوده که امسال این فرآیند اصلاح شده است.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه نهضت امسال همچنان نهضت آسفالت‌ریزی است اما عده‌ای سعی می‌کنند این نهضت را نهضت جدول‌کشی بنامند، خاطر نشان کرد: ‌برای ما مهم نیست این کار و تلاش به چه عنوانی نامیده شود اما مهم این است که کار بر زمین نماند و شهر و دیارمان چهره عمران و آبادانی به خود بگیرد.

بدری، آسفالت‌ریزی، جدول‌گذاری، پازل‌بندی و بسیاری از کارهای ملموس و قابل مشاهده را کار زیربنایی و تأثیرگذار در تقویت روحیه هموطنان اعلام کرد و ادامه داد: مگر دغدغه شهروندان اردبیلی آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، سیمای مطلوب شهری و پازل‌بندی پیاده‌روها نبوده است که امروز عده‌ای می‌خواهند با عناوینی مختلف در این کار تبلیغ منفی به راه اندازند که ما به رغم برخی تلاش‌ها همچنان معتقدیم شهرداری اردبیل در میدان عمل با قدرت و توان مضاعف آن هم با تکیه بر پشتیبانی شورای شهر اردبیل، مهندسان، کارشناسان و مشاوران به فعالیت مجدانه خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/62003/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول