اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اردبیل:

خیرین اردبیلی هزینه 15 روز برپایی سفره‌های افطاری را تقبل کردند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت:‌ خیرین و نیکوکاران استان اردبیل در طرح اطعام و اکرام نیازمندان هزینه 15 روز برپایی سفره‌های افطاری را تقبل کردند.

خیرین اردبیلی هزینه 15 روز برپایی سفره‌های افطاری را تقبل کردند

بهمن دستاری در آستانه افتتاح طرح ضیافت رمضان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در قالب این طرح هر شب 500 نفر از خانواده‌های نیازمند و مستمند؛ مورد اطعام و افطاری قرار می‌گیرند که اغلب این افطاریه‌ها ساده، بی‌آلایش اما همراه با رافت و کرامت است.

وی تصریح کرد: این برنامه که سابقه طولانی در کمیته امداد داشته و به عنوان یک فرهنگ اصیل در جامعه جا افتاده است امسال نیز با قوت و قدرت و با همت خیرین ادامه دارد به طوری که ما مجتمع فرهنگی تربیتی الغدیر را به همراه مساجد مهیای این افطاریه‌‌ها کردیم تا به نیت خیرین و نیکوکاران جامه عمل بپوشانیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: این افطاریه‌ها به دور از تجملات و پرهیز از زیاده‌روی‌ها در کمال سادگی و صداقت و رافت و کرامت برپا می‌شود تا زمینه رفع نیازمندی افراد و خانوارهای بی‌بضاعت فراهم آید.

دستاری گفت: به همت همکاران امداد پخت، تهیه و توزیع غذای گرم و بسته‌های غذایی به صورت منسجم در این شب‌های مبارک و پر خیر و برکت انجام می‌شود تا پاسخی به نیاز مخاطبانی باشد که از کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی خدمات دریافت می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: این برنامه در مساجد محلات مختلف نیز با کمک و همراهی هیئت امنا و هماهنگی کمیته امداد برگزار می‌شود تا در کنار این سفره‌های کریمانه افراد نیازمند بتوانند متنعم شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل بیان داشت: چند سالی است که برنامه ضیافت رمضان همزمان با ماه مبارک رمضان و شب میلاد کریم اهل بیت (ع) آغاز می‌شود و این برنامه تا 23 رمضان ادامه دارد.

دستاری افزود: در این برنامه دستاوردهای کمیته امداد در حوزه‌های اشتغال، توانمندی مددجویان، کانون‌‌های فرهنگی ـ تربیتی، دبیرخانه ستاد زکات، مراکز مشاوره‌ای و ... به معرض نمایش گذاشته می‌شود و در کنار آن حامی‌یابی برای ایتام نیز صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز این برنامه مورد استقبال هموطنان قرار گیرد تا بیش از گذشته بتوانیم در خدمت ایتام و نیازمندانی باشیم که به معنای واقعی به حامی و دستگیر نیاز دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل به اجرای طرح محسنین نیز اشاره کرد و ادامه داد: این طرح رفع نیازمندی فوری خانواده‌های تحت پوشش است که اغلب به همت خیرین و توانمندان انجام می‌شود که امیدواریم ماحصل این طرح نیز سرازیر شدن کمک‌های فوری و رفع نیازمندی‌های ضروری خانواده‌ها باشد.

دستاری گفت: در 10 سال گذشته که طرح حمایت از ایتام و حامی‌یابی برای آنها آغاز شده از واریزی‌های خوبی را به صورت ماهانه حداقل 20 هزار تومان به حساب این خانواده‌ها شاهد بودیم که سال گذشته 3 هزار ایتام تحت حمایت طرح اکرام ایتام قرار گرفتند.

این مسئول عنوان کرد:‌ در اجرای این طرح با شناسایی 90 درصد خانواده‌هایی که مشکلات عدیده‌ای دارند سعی می‌شود با کمک خیرین نیازمندی‌های آنها تامین شده و برای مددجویان این نهاد نیز تامین جهیزیه و رفع برخی از مشکلات و نارسایی‌های درمانی و بیمارستانی صورت گیرد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل همچنین از اجرای طرح مجالست با خانواده‌های نیازمند در این ماه عزیز خبر داد و گفت: تا 10 درصد خانواده‌های اولویت‌دار که کمیته امداد امکان کمک دامنه‌دار به آنها را ندارد تحت پوشش این طرح هستند تا خیرین و مسئولان با حضور در جمع آنها و لمس مشکلات این خانواده‌ها در کاهش معضلات و آسیب‌های آنها اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/62007/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول