اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن گلریزان سرعین صورت گرفت

جمع‌آوری 500 میلیون ریال کمک خیرین برای آزادی زندانیان

جشن گلریزان با جمع‌آوری 500 میلیون ریال کمک مردمی و خیرین با هدف آزادی زندانیان معسر در مسجد جامع شهرستان سرعین برگزار شد.

جمع‌آوری 500 میلیون ریال کمک خیرین برای آزادی زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در مسجد جامع سرعین و با حضور آحاد مردم برگزار شد، خیرین و نیکوکاران شهرستان سرعین با دادن هدایا و مبالغ مورد نظر خود از ستاد دیه استان خواستند تا نسبت به فعال شدن ستاد دیه در شهرستان سرعین همتی مضاعف داشته باشند.

امام جمعه شهرستان سرعین در این مراسم با یادآوری اینکه کارهای خیر و خداپسندانه تنها مربوط به باز کردن سفره‌های افطاری و احسان نیست بلکه خشنود کردن دل یک مسلمان پاداش و اجری بالاتر دارد، گفت: همت خیرین و نیکوکاران در آزادی زندانیان و بازگرداندن آنها به جمع خانواده‌هایشان حرکتی بی‌نظیر و اقدامی ماندگار است.

حجت‌الاسلام محمود اصغری با بیان اینکه آزادسازی زندانیان معسر حرکت خوب و بی‌نظیری است که در چند سال اخیر در قالب جشن گلریزان در مناسبت‌های مختلف مد نظر و دستور کار بوده است، افزود: توانگران باید به نیازمندان کمک کنند تا یک زندگی راحت همراه با آرامش و آسایش را برای همه اقشار جامعه شاهد و ناظر باشیم.

وی به تبعات منفی زندانی شدن یک فرد و گرفتاری‌های متعدد خانوادگی او اشاره کرد و ادامه داد: هر فرد زندانی که در گوشه‌ای از ندامتگاه‌ها گرفتار و اسیر شده مشکلات و گرفتاری‌هایی نیز برای خانواده‌هایشان به وجود آورده‌اند به طوریکه گاه حضور سرپرست یک خانواده در زندان سبب می‌شود تا اعضای خانواده او دچار سردرگمی و آسیب‌های متعدد اجتماعی، فرهنگی و برخی دیگر از ناراحتی‌ها و تنش‌ها باشند.

اصغری در ادامه تصریح کرد: ماه مبارک رمضان یک فرصت استثنایی است تا همه افراد جامعه در کار نیک و خداپسندانه مشارکت و حضور گسترده داشته باشند چرا که این حضور گاه زمینه فرو فرستادن برخی از مواهب و رحمت‌های الهی را زمینه‌ساز می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: هر کس می‌خواهد دعایش مستجاب شود باید گره از کار دیگران و افراد گرفتار بگشاید که قطعاً جشن گلریزان معامله‌ای با خداست و هزینه کردن در این راه یک نوع سرمایه‌گذاری معنوی به حساب می‌آید.

وی شرکت در جشن گلریزان را یک وظیفه دینی، اجتماعی و اخلاقی توصیف کرد و یادآور شد: ‌روح حاکم بر این جشن‌ها و برنامه‌ها روح معنویت، ترویج فرهنگ اهل بیت در دستگیری از نیازمندان و رفع مشکل گرفتاران است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه سرعین در ادامه فرا رسیدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت را یادآور شد و بیان کرد: آن حضرت از آن جهت کریم اهل بیت لقب گرفته که سه بار در طول عمر با برکت خود اموالش را با محرومان تقسیم کرد.

اصغری با دعوت همه مردم به احسان و نیکوکاری گفت:‌ ماه مبارک رمضان فرصت استثنایی در مشارکت طرح‌هایی همچون اکرام ایتام، کمک به نیازمندان، محرومان و مشارکت در آزادی زندانیان معسر است که می‌تواند اندوخته عظیم و پاداشی واقعی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/62007/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول