اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون پرورش فکری

رمان نوجوان «حتی یک دقیقه کافی است» در اهواز نقد شد

رمان نوجوان «حتی یک دقیقه کافی است»، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره سه اهواز نقد شد.

رمان نوجوان «حتی یک دقیقه کافی است» در اهواز نقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نوجوانان اهوازی، کتاب «حتی یک دقیقه کافی است» نوشته‌ آتوسا صالحی را در کانون شماره سه این شهرستان نقد کردند.

در این جلسه نقد، نوجوانان شرکت کننده، در دو بخش به نقد و بررسی ظاهری و محتوایی این کتاب پرداختند.

در نقد و بررسی ظاهری این کتاب شرکت کنندگان پیرامون، قطع و اندازه‌ی کتاب، عنوان کتاب، تصویر روی جلد، ارتباط عنوان کتاب با تصویر روی جلد، صفحه آرایی، فصل بندی و... به گفت‌وگوی متقابل پرداختند.

در بخش نقد محتوایی این اثر نیز نوجوانان اهوازی در رابطه با موضوع کتاب، شخصیت پردازی، انتخاب زاویه دید، انسجام درونی و بیرونی متن و ... نظرات خود را ارائه کردند.

در این جلسه نقد و بررسی اگر چه نظرات اعضا به فراخور سلیقه های فردی متفاوت بود اما در برخی از نقطه نظرها هم عقیده  بودند که می‌توان به نگاه تازه و نه کلیشه‌ای به موضوع هویت فردی، اوج و فرودهای مناسب، لحن مناسب داستان، انتخاب مناسب برخی از شخصیت‌ها و حضور موثر آن‌ها در روند داستان و تصویر جذاب روی جلد و همچنین معماگونه بودن عنوان کتاب که باعث کشش مخاطب به سمت کتاب می‌شود اشاره کرد.

در ادامه بچه‌های اهوازی در رابطه با شخصیت‌پردازی این کتاب نیز عقیده داشتند؛ شخصیت‌پردازی در مورد شخصیت اصلی و برخی از شخصیت‌های دیگر مانند سعید و مینو (پدر و مادرها) آنچنان پررنگ صورت نگرفته است.

کتاب «حتی یک دقیقه کافی است» نوشته‌ی آتوسا صالحی که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب شده است درباره‌ دختر نوجوانی است که اتفاقی، شناسنامه‌ای را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود یک نام خانوادگی دیگر هم دارد! همین اتفاق باعث می‌شود تا قهرمان داستان به‌دنبال هویت اصلی خود باشد.

انتهای پیام/ 72001/ج/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول