اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه استان زنجان خبر داد

کاهش تصادفات و افزایش خودروهای توقیفی در جاده‌های زنجان

جانشین پلیس راه استان زنجان از کاهش تصادفات و افزایش خودروهای توقیفی در جاده‌های استان زنجان خبر داد.

کاهش تصادفات و افزایش خودروهای توقیفی در جاده‌های زنجان

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پلیس راه استان زنجان به منظور تامین امنیت جاده‌ها اقدامات مختلفی را در این راه‌ها انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با خودرهای متخلف از جمله اقدامات پلیس راه در جاده‌های استان است، تصریح کرد: در تیر ماه امسال 2 هزار و 430 خودرو و موتورسیکلت در جاده‌های استان توقیف شده است.

جانشین پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه علت 988 مورد از توقیف خودروها در جاده‌های استان انجام حرکات مخاطره‌آمیز بوده است، اضافه کرد: همچنین 839 مورد از توقیفی‌ها در تیر ماه نیز مربوط به موتورسیکلت‌ها بود.

وی در ادامه به آمار تصادفات صورت گرفته در تیر ماه امسال اشاره کرد و گفت: طی این مدت شش مورد تصادف فوتی در جاده‌های استان به وقوع پیوسته است که این تصادفات منجر به کشته شدن هشت نفر شده است.

شیرمحمدی در ادامه تعداد تصادفات جرحی رخ داده در جاده‌های استان را طی تیر ماه 122 مورد عنوان کرد و افزود: این تعداد تصادف منجر به مجروح شدن 184 نفر شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بیشترین تصادفات رخ داده توسط خودروهای سواری با 151 مورد بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر خودورهای سواری با 58 درصد بیشترین عامل تصادفات هستند.

جانشین پلیس راه استان زنجان همچنین عدم توجه به جلو را نیز از بیشترین عامل تصادفات در جاده‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 30 درصد تصادفات به این علت اتفاق می‌افتد.

وی همچنین درصد تصادفات رخ داده بر اساس انحراف به چپ را 11 اعلام کرد و افزود: با آمار گرفته شده اغلب تصادفات در بازه زمانی بین 12 ظهر تا 18 عصر اتفاق می‌افتد.

شیرمحمدی همچنین کیلومتر یک تا 20 را نیز از مکان‌های خطرناک در بحث تصادفات عنوان کرد و گفت: 29 درصد از تصادفات جاده‌ای در کیلومترهای ذکر شده رخ می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از مهم‌ترین علل وقوع حوادث رانندگی است، تصریح کرد: رانندگان برای حفظ ایمنی جان خود و سرنشینان باید نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه لازم را داشته باشند.

جانشین پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه طی تیر ماه امسال 57 واژگونی خودرو در جاده‌های استان به وقوع پیوست، افزود: واژگونی خودرو با 23 درصد یکی از بیشترین علل مرگ و میر در جاده‌ها است.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول