اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز خبر داد

کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در استان البرز

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در استان البرز طی سه ماهه ابتدای سال‌جاری خبر داد.

کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایون شریفی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان پیشانی نیروی انتظامی تلقی می‌شود و این نیرو ارتباط بسیار تنگاتنگی با مردم دارد.

وی ادامه داد: براساس آمار پزشکی قانونی استان البرز طی سه ماهه ابتدای سال‌جاری تاکنون 23 نفر در اثر تصادفات رانندگی در این استان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به آمار مشابه سال گذشته شاهد کاهش این مهم بوده‌ایم.

وی ادامه داد: براساس آمار موجود طی پنج سال گذشته استان البرز جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ کاهش آمار تصادفات منجر به فرت است که این موفقیت حاصل همکاری مطلوب تمامی دستگاه‌های ذیربط و افزایش آگاهی مردم نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

این مسئول ادامه داد: در بحث تصادفات خسارتی در این استان نیز در مدت زمان ذکر شده شاهد کاهش 40 درصدی تصادفات خسارتی بوده‌ایم.

شریفی خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به افزایش حجم خودروها، افزایش جمعیت و همچنین افزایش سفرها این کاهش تصادفات اتفاق بسیار مطلوبی در استان محسوب می‌شود.

وی گفت: امسال راهنمایی و رانندگی طرح‌های خود را در دو مقطع اجرایی خواهد کرد که مقطع اول آن با موفقیت اجرایی شد و با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان طرح‌های پلیس راهنمایی و رانندگی بعد از ماه مبارک رمضان و آغاز دور دوم سفرها اجرایی خواهد شد.

شریفی با بیان اینکه استان البرز یکی از استان‌هایی است که مسافران و گردشگران بسیاری از محورهای مواصلاتی آن عبور می‌کنند، افزود: در این راستا پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات به مردم و مسافران و همچنین کنترل و نظارت بیشتر بر محورهای مواصلاتی استان البرز اندیشیده شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا با استفاده از توان 100 درصدی از نیروها و بکارگیری 60 تیم و ایجاد هشت ایستگاه ثابت تمامی محورهای مواصلاتی استان البرز را در مقطع دوم نیز تحت کنترل و پوشش قرار خواهیم داد.

*برخورد با رانندگان متخلف در استان البرز

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در بخش دیگر از سخنان خود به برخورد با رانندگان متخلف در استان البرز اشاره کرد و گفت: در این راستا در سه ماهه نخست سال‌جاری 335 هزار و 90 برگ اخطاریه و جریمه برای رانندگان متخلف صادر شد که در همین مدت تعداد دو هزار و 893 دستگاه خودرو و چهار و هزار و 871 دستگاه موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

*احیای مجدد طرح پارکبان در استان البرز

این مسئول در ادامه سخنان خود از احیای طرح پارکبان در استان البرز خبر داد و اظهار داشت: طرح پارکبان در استان البرز طی سال‌های گذشته اجرایی شد که متأسفانه به دلیل برخی ضعف‌ها و مسائل این طرح در کرج تعطیل شد.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح تأکید کرد: براساس تمهیدات اندیشیده شده و به منظور کاهش مشکلات پارک در کرج این طرح با اقدامات کارشناسی شده مجدداً در استان البرز اجرایی خواهد شد.

شریفی با بیان اینکه هم‌اکنون رانندگان برای پارک خودرو در برخی از خیابان‌ها با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند افزود: با اجرای این طرح قانونمند شدن پارک خودروها و استفاده درست و قانونی از معابر را شاهد خواهیم بود.

*مهمترین تهدید جامعه ما موتورسواران هستند

فرمانده راهنمایی و رانندگی استان البرز در ادامه سخنان خود یکی از تهدیدات مهم در بحث راهنمایی و رانندگی و تصادفات را موتورسواران اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون تولید موتورسیکلت در کشور بسیار بالاست و تقاضا برای این وسیله نقلیه نیز ارتقا یافته است اما قانون و نظارت کاملی برای برخورد با متخلفان در این خصوص به طور جدی اعمال نمی‌شود لذا ما مجبوریم برای کاهش تخلفات موتورسواران و همچنین کاهش تصادفات در برخی از مواقع طرح‌هایی را برای کنترل این مسائل اجرایی کنیم که اجرای این طرح‌ها نیز مقطعی بوده است.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول