اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک خبر داد

اقامه نماز عید فطر در زمین مصلای جدید آبیک

امام جمعه موقت شهر آبیک از برگزاری نماز عید سعید فطر امسال در زمین مصلای جدید نماز جمعه این شهر خبر داد.

اقامه نماز عید فطر در زمین مصلای جدید آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز عید فطر این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کلنگ احداث مصلای نماز جمعه در سال گذشته به زمین زده شده است، با تصمیم‌گیری ستاد نماز جمعه شهرستان آبیک، نماز عید فطر امسال در زمین مصلی اقامه می‌شود.

وی افزود: نماز عید فطر شهر آبیک مدت چهار سال است که به طور متمرکز در زمین چمن فوتبال این شهر برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت شهر آبیک ضمن قدردانی از مسئولان شهرستان آبیک به ویژه بسیج مهندسین سپاه ناحیه این شهرستان و مسئولان اداره راه و شهرسازی در تسطیح زمین مصلی خاطرنشان کرد: هر سال که می‌گذرد، نماز عید فطر باشکوه‌تر و با جمعیت بیشتری برگزار می‌شود.

رمضانی از مسئولان خواست برای حضور مردم در نماز عید سعید فطر در زمین مصلای نماز جمعه اطلاع‌رسانی بیشتری کنند.

وی بر استقرار به موقع نیروهای هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و نیروی انتظامی در محل زمین مصلی تأکید کرد و افزود: صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در محل مصلی استقرار داده می‌شوند.

این مسئول با تکذیب شایعه جمع‌آوری زکات فطره از سوی مردم برای احداث مصلی در روز عید سعید فطر که از سوی برخی مردم مطرح شده بود، اظهار کرد: نماز عید فطر با هدف مذکور در زمین مصلی برگزار نمی‌شود؛ چراکه زکات فطره حق فقرا و نیازمندان است و ستاد نماز جمعه نیز در صورت صلاح‌دید کیسه‌هایی را به عنوان کمک خیران برای کمک به احداث مصلی در نظر می‌گیرد.

امام جمعه موقت شهر آبیک اضافه کرد: نماز عید فطر با این هدف در زمین مصلی اقامه می‌شود که ضمن آشنایی مردم با مکان آینده مصلی، عملیات اجرایی آن نیز هر چه سریع‌تر آغاز شود.

رمضانی یادآور شد: به منظور جابه‌جایی مردم شهر آبیک برای حضور در نماز عید فطر در زمین مصلی به 50 دستگاه تاکسی و 20 دستگاه مینی‌بوس نیاز است و انتظار می‌رود مسئولان تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

گفتنی است، زمین مصلای نماز جمعه شهر آبیک از خیابان پاسگاه در کوچه 26 روبه‌روی اداره راه و شهرسازی و از خیابان شهرداری در کوچه 25، کوچه حسینیه امام رضا (ع)، جنب اداره راه و ترابری سابق واقع شده است.

انتهای پیام/77006/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول