اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

روز قدس نقطه مشترک انسجام امت اسلام است

فرماندار قروه گفت: مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف از جمله نقاط اشتراکی است که می‏تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد.

روز قدس نقطه مشترک انسجام امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی راهپیمایی روز قدس که در فرمانداری برگزار شد، گفت: ملت مسلمان ایران مسئله آزادى فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.

وی افزود: امام راحل با تدبیر الهی خویش و نام‏گذاری روز قدس، مبارزه با اسرائیل و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقه‏ها و ملیت‏ها و زبان‏های گوناگون گوشزد کرد و اعلام داشت که حمایت از اسرائیل، خیانت به اسلام است.

شیخی‌زاده با بیان اینکه با این اقدام امام راحل، مسئله فلسطین به عنوان مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام مطرح و راه حل آزادی قدس و نجات مردم فلسطین نیز مشخص شد، تصریح کرد: اعلام روز جهانی قدس، مصیبت اشغال فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی کرد و از همه مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با کمک یکدیگر به یاری خواهران و برادران خود در فلسطین بشتابند تا اسرائیل نتواند به اشغال سرزمین‌های فلسطینی ادامه دهد و ملت فلسطین را تضعیف نموده و از پای درآورد.

فرماندار قروه با اشاره به اینکه یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان بود افزود: در حقیقت عملکرد جهانی حضرت امام خمینی (ره) ‏ در سطح جهان اسلام و طرح روز قدس موجب وحدت و هم‏دلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان‏های بلند اسلامی شد.

شیخی‌زاده اظهار داشت: در اندیشه امام خمینی (ره)، صهیونیسم حرکتی بر ضد اسلام و مسلمانان است و ایشان با نام‏گذاری روز قدس و تغییر این مسئله از مقوله‏ای صرفا عربی به مقوله‏ای اسلامی، جهان اسلام را به وحدت در برابر خطر بزرگ اسرائیل فراخواند.

فرماندار قروه با اعلام این نکته که بی‏توجهی یا کم‏توجهی به آرمان فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام، چه ضربه جبران‏ناپذیری به جهان اسلام وارد خواهد آورد، گفت: از این رو، بر همه ملت‏های مسلمان است که فراتر از شعارها و اقدامات معمولی و کم‏اثر، این روز بزرگ را که در حقیقت روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، به رخ همگان بکشند.

به گفته شیخی‌زاده، اعلام روز جهانى قدس از سوى حضرت امام(ره) و گسترش این مسئله به سایر کشورهاى اسلامى، فلسطین را از مسئله‏اى داخلى، خارج و آن را به عنوان یکى از مهم‏ترین مسائل جهان اسلام، تبدیل کرد.

وی اظهار داشت: روز قدس موجب آگاهى، بیدارى و اتحاد جهان اسلام، در قبال اهداف شوم آمریکا و صهیونیسم بین‏‌الملل شد و افکار عمومى جهان اسلام را به کانون این توطئه‏ها سوق داد.

فرماندار قروه در ادامه افزود: تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه ایران اعمال می‌شود و تبلیغات رسانه‌ای موهومی که درباره ایران از رسانه‌های مهم دنیا در باره ایران پخش می‌شود اگر نگوییم همه آنها، قسمت اعظم آنها از سوی صهیونیست‌ها اعمال می‌شود.

شیخی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی محکوم به نابودی بوده و نشانه‌های آن از اکنون هویداست.

انتهای پیام/79009/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول