اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

معادن وابستگی به نفت را کاهش می‌دهند

استاندار کرمان گفت:‌ ‌معدن بخش وسیعی از درآمد کشور را می‌تواند تامین کند و از طرفی تاکید مقام معظم رهبری است که آن چه وابستگی به نفت را کاهش می‌دهد، مورد توجه باشد.

معادن وابستگی به نفت را کاهش می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه معدنی استان کرمان اظهار داشت: معدن بخش وسیعی از درآمد کشور را می‌تواند تامین کند و از طرفی تاکید مقام معظم رهبری است که آن چه وابستگی به نفت را کاهش می‌دهد، مورد توجه باشد.

وی افزود: تمام مجوزهای سال‌های متوالی گذشته را که بلوکه شده بود، ابطال کرده‌ایم و در این زمینه‌‌ ساعت‌ها جلسه هم با بخش خصوصی و هم با بخش دولتی داشته‌ایم، مجوز ایمیدرو، گل‌گهر سیرجان و هم بعضی از شرکت‌های دیگر‌ باطل شده است.

نجار عنوان کرد: بعضی از شرکت‌ها‌‌ 20 تا 30 سال مجوز گرفته‌اند و نه به کسی اجازه می‌دهند کار کند و نه خودشان کاری انجام می‌دهند، مانند اسفندقه که 17 پهنه را بلوکه کرده است، لذا به غیر از باطل کردن مجوز راه دیگری نیست.

استاندار کرمان بیان داشت: شرکت گل‌گهر سیرجا‌ن یک مهندس مشاور گرفته و تمام آن منطقه را مطالعه کرده برای ارائه خدمات متمرکز مانند گاز، آب، نیروی انسانی، ورزش و ... و تمام آن منطقه را کاروری گذاشته است در صورتی که متوالی آن دولت است و ایشان یک طرح داده بدون اینکه‌ با استانداری یا دستگاه متوالی، صاحب زمین و صنعت، معدن و تجارت گفت‌و‌گوی داشته باشد و نظر ما را بگیرد.

نجار تصریح کرد: در جلسات متعدد بحث کردیم، اینها به دنبال این بوده مدیریت کامل آن منطقه و محدوده و معادن کل آن منطقه را در تصرف و تملک خود در بیاورد.

وی بیان داشت: آخرین تصمیمی که ما در این زمینه گرفته‌ایم، تمام دستگاه‌های ذیربط از جمله ایمیدرو‌ در صورتی که با این طرح موافقت کردند، ما موافق هستیم.

نجار افزود: بحث ما این بود که‌ بتوانیم زمین‌های موجود را برای تولید کنسانتره و گندله که حجم بیشتری خاک حمل شود، آنها را آنجا داشته باشیم و صنایع پایین دستی و امثال آن را بیرون از مجموعه بگذاریم و شغل ‌و ارزش افزوده ایجاد شود.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ابراز داشت: تنها راه نجات کشور در وضعیت فعلی این است که معادن را جایگزین نفت کنیم و باید همه قوانین و مقررات رعایت ‌و حفظ شود.

وی گفت: با توجه به وضعیت فروش نفت در حال حاضر هر اتفاقی رخ دهد در یک سال آینده معجزه‌ای برای ارز‌آوری کشور صورت نمی‌گیرد و ما باید تلاش کنیم هر آنچه در توان داریم،‌ معادن را فعال کنیم.

انتهای پیام/80018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول