اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان:

100 نفر از کارکنان کانون‌های مساجد همدان بیمه شدند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان گفت: بیش از صد نفر از مدیران کانون‌ها و کتابداران مساجد استان همدان بیمه شدند.

100 نفر از کارکنان کانون‌های مساجد همدان بیمه شدند

هادی فیض‌منش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: سال گذشته اطلاعات مدیران و کتابداران واجد شرایط این استان به ستاد عالی ارسال شد که در نهایت اسامی طی سال‌های 90 و 91، با بیمه 108 نفر از فعالان فرهنگی مساجد استان همدان موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، از این تعداد بیمه شده، 70 نفر مدیران کانون‌های مساجد و 68 نفر کتابداران کتابخانه‌های مساجد این استان را شامل می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان تصریح کرد: بیمه حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران از نوع بیمه مشاغل آزاد بوده که دارای مزایای دفترچه درمان، بازنشستگی و از کارافتادگی است که بیمه بیکاری شامل آن نمی‌شود.

وی به ملاک انتخاب کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد بیمه شده اشاره و ابراز داشت: کانون‌هایی که از تعداد مخاطبان بیشتری برخوردار بوده و در طول سال فعالیت آنها استمرار داشته باشد و همچنین ارتباط سازنده با این دبیرخانه داشته‌اند، بیمه شده‌اند.

فیض‌منش مستندسازی و دارا بودن خلاقیت و ابتکار را از دیگر ویژگی‌های کانون‌های بیمه شده عنوان کرد.

وی در خصوص ملاک انتخاب کتابخانه‌های کانون‌ها ابراز داشت: کتابخانه‌هایی که دارای تعداد مراجعان بیشتری نسبت به دیگر کتابخانه‌ها بوده و از تجهیزات کافی برخوردار بوده‌اند بیمه شده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان با بیان اینکه در حال حاضر 440 کانون فرهنگی و هنری در استان فعال است، افزود: بیمه کتابداران و مدیران جوانی که در مساجد به شکل افتخاری و بدون هیچ چشم‌داشتی فعالیت دارند، با هدف حمایت از زحمات بی دریغ آنها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در کنار کارکردهای عبادی از مهمترین کارکردهای قابل توجه مساجد است، ابراز داشت: کانون‌های مساجد یکی از مناسب‌ترین بسترها برای هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی و پرورش نیروهای متعهد و مذهبی است.

انتهای پیام/89024/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول