اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه خبر داد

راه‌اندازی سیستم صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال تحت وب در بشرویه

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه از راه‌اندازی سیستم صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال تحت وب در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 200 شناسنامه صادر شده است.

راه‌اندازی سیستم صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال تحت وب در بشرویه

جواد سردار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری 109 واقعه ازدواج در شهرستان بشرویه به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.92 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد 79 واقعه ازدواج در مناطق شهری با 72.48 درصد و 30 واقعه ازدواج در مناطق روستایی با 27.52 درصد به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه افزود: بیشترین ازدواج مردان و زنان بین گروه سنی 24-20 سال به ترتیب با رقم 52 و 42 نفر بوده و در این مدت بیشترین تعداد ازدواج ثبت شده مردان، مربوط به گروه سنی 24-20 ساله که با زنان 19-15 ساله ازدواج کرده‌اند و تعداد آن برابر 24 واقعه است.

سردار تصریح کرد: با توجه به وقایع ازدواج ثبت شده، میانگین سن ازدواج مردان و زنان در این شهرستان به ترتیب برابر با 25.11 و 22.10 سال بوده است.

این مسئول عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 137 واقعه ولادت ثبت شده که از این تعداد 119 رویداد مربوط به نقاط شهری و 18 رویداد مربوط به نقاط روستایی می‌شود.

وی از وقوع سه مورد دوقلوزایی در این شهرستان طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و بیان داشت: در این مدت بیشترین میزان فرزندآوری در گروه سنی مادران 20 تا 24 سال با رقم 32.12 درصد و بعد از آن مادران 25 تا 29 سال با رقم 29.20 درصد ثبت شده است.

سردار یادآور شد: طی مدت ذکر شده تمام ولادت‌های ثبت شده در این شهرستان (100 درصد) به استناد گواهی بیمارستان، پزشک و ماما به ثبت رسیده که این ارقام بیانگر همکاری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها از جمله واحدهای بهداشتی و درمانی است که به بهبود وضعیت ثبت ولادت کمک مؤثری می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: نسبت جنسیتی حاصل از ثبت ولادت در سه ماهه نخست سال جاری برابر با 111 است که همین شاخص در مدت مشابه سال گذشته 86 بوده که به ازای هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود 11 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه با اشاره به اینکه در این مدت 33 واقعه فوت در بشرویه ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26.92 درصد افزایش داشته، گفت: از این تعداد وفات ثبت شده 17 رویداد شهری و 9 رویداد روستایی بوده است.

سردار گفت: در این مدت به ازای هر صد فوت ثبت شده زنان تعداد 120 مورد فوت مردان به ثبت رسیده که همین نسبت در مدت مشابه سال قبل 160 بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت حدود 57 درصد از فوت‌های ثبت شده مربوط به افراد بالای 70 سال بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه از راه‌اندازی سیستم صدور شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال تحت وب در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: تاکنون بیش از 200 شناسنامه صادر شده است.

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول