اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران:

میزان ثبت زاد و ولد در مازندران روبه کاهش است

مدیرکل ثبت احوال استان مازندران گفت: با توجه به روند نزولی ثبت ولادت و افزایش ثبت وفات به نظر می‌رسد در 25 سال آینده نرخ رشد جمعیت استان به مرز صفر برسد.

میزان ثبت زاد و ولد در مازندران روبه کاهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فرج‌الله ملکی صبح امروز در جلسه طرح پوشش وقایع حیاتی اداره کل که با حضور اعضای ستادی و شهرستانی حضور داشتند، اظهار داشت: استان مازندران از نظر نرخ باروری در رتبه 30 کشوری را به خود اختصاص داد.

وی با اعلام اینکه میزان ثبت زاد و ولد در مازندران کاهش یافته است، افزود: مسئولان راهکار و سیاست‌های تشویقی را برای رشد منطقی جمعیت اتخاذ کنند.

ملکی نرخ ثبت ولادت در مازندران را 2/14 درصد و نرخ ثبت وفات را در این استان  9/4 درصد، عنوان کرد و گفت: با توجه به روند نزولی ثبت ولادت و افزایش ثبت وفات به نظر می‌رسد در 25 سال آینده نرخ رشد جمعیت استان به مرز صفر برسد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران تصریح کرد: با توجه به آخرین آمار استخراج شده در استان کمترین ثبت ولادت مربوط به شهرستان تنکابن و بیشترین ثبت وفات مربوط به شهرستان سوادکوه است.

این مسئول به خلاصه آمارهای جمیعتی و عملکرد ثبت احوال مازندران پرداخت و گفت: جمعیت مازندران 3 میلیون و 113هزار و 352 نفر که سهم استان در کشور 06/4 درصد است که از این تعداد یک میلیون و 703 هزار و سه نفر شهری و یک میلیون و 410 هزار و 348 نفر روستایی هستند.

وی متذکر شد: از این تعداد یک میلیون و 562 هزار و 513 نفر مرد و یک میلیون 550 هزار و 838 نفر زن هستند.

ملکی نرخ وفات در مازندران را 9/4 درصد و رتبه آن را در کشور 12 عنوان کرد و ادامه داد: نرخ ازدواج در استان 4/10 که رتبه آن در کشور 24 است.

وی نرخ طلاق در مازندران را 2/2 و رتبه استان در کشور10 را دانست و افزود: میانگین سن ازدواج در مردان مازندرانی 1/27 سال و در زنان 6/23 سال است.

ملکی امید به زندگی در بدو تولد شهری در مردان مازندرانی را 76/71 سال و در زنان 6/73 سال برآورد کرد و گفت: امید به زندگی در بدو تولد روستایی در مردان 36/69 سال و در زنان 27/71 سال است.

وی بیشترین نرخ ولادت را در شهرستان نکا با 6/16 درصد عنوان کرد و اضافه کرد: کمترین نرخ ولادت در شهرستان تنکابن با 3/11 درصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال مازندران بیشترین نرخ فوت در مازندران را متعلق به شهرستان سوادکوه شمالی با 6/6 درصد و کمترین نرخ فوت را در شهرستان میاندرود را 1/3 درصد عنوان کرد.

این مسئول متوسط نرخ رشد جمعیت بین دو سرشماری (85و90) در مازندران را 02/1 درصد و نرخ رشد طبیعی سالانه حاصل از ثبت نسبت به سال گذشته را 92 /0 درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/86006/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول