اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از روند توسعه شهری برازجان گزارش می‌دهد

برازجان روی ریل پیشرفت

برازجان از شهرهای بزرگ و پرجمعیت استان بوشهر و کشور است و مردم این شهر خواستار بهبود وضعیت عمران شهری و توسعه محلات محروم این شهر هستند.

برازجان روی ریل پیشرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، بررسی مطالبات مردم در مناطق شهری نشان دهنده این موضوع است که توسعه زیرساخت‌های شهری هر منطقه مهم‌ترین اولویتی است که در هر شهر باید به‌صورت اساسی مورد توجه قرار گیرد.

مبحث عمران شهری در سال‌های اخیر یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در کلام و عملکرد مسئولان شاهد بوده‌ایم، ولی فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده پاسخگوی نیازهای مردم نبوده و هنوز دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در شهرها را شاهد هستیم.

شهر برازجان یکی از مناطق مهم شهری دشتستان است و بخش اعظم جمعیت شهری دشتستان در این بخش سکونت یافته‌اند.

در سال‌های اخیر مهاجرت شاهد افزایش مهاجرت‌ به شهر برازجان بوده‌ایم و این امر توسعه زیرساخت‌های شهری در برازجان را حائز اهمیت کرده است.

مردم برازجان: توسعه مناطق شهری به شکل متوازن باشد

امید گرمایی از شهروندان برازجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مشکلات خیلی زیادی در شهر برازجان وجود دارد و رفع آنها نیاز اساسی مردم است.

وی ادامه داد: درسال‌های اخیر هر اندازه شهرداری پروژه عمرانی ایجاد کرده است، نیازهای این شهر برطرف نشده و هنوز شاهد وجود مشکلات فراوان هستیم.

حسن برازجانی نیز گفت: وجود مشکلات در مناطق محروم برازجان ظهور و بروز بیشتری دارد و مشکلات موجود فشار بیشتری به مردم این محلات وارد می‌کند.

وی افزود: برابری امکانات مناطق شهری اولویت مهمی است که در شهرداری در اجرای پروژه‌ها باید مورد توجه قرار دهد و بر این اساس کار کند.

برازجانی خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ شاهد تسریع در روند توسعه مناطق محروم تو تداوم روال عادی توسعه در سایر مناطق شهری هستیم و شهرداری می‌تواند برنامه‌های خود را بر این اصل منطبق کند.

عبدالرضا خیاره از مغازه‌داران برازجان نیز عنوان کرد: ساماندهی بازار و بهبود وضعیت کسب و کار در برازجان امری لازم و ضروری است.

وی افزود: با وجود تلاش‌هایی که شهردار و مسئولان انجام داده‌اند ولی باز هم وضعیت مطلوب نیست و باید تلاش و فعالیت بیشتری شود.

این شهروند گفت: توسعه مناطق محروم از اقدامات ارزشمند مسئولان است که امیدوار هستیم به زودی محقق شود.

حمید ایزدپناه شهروند برازجان نیز بیان داشت: برازجان دارای پیشینه بسیار زیادی است و وضعیت مبلمان شهری این شهر باید بهتر از این وضعیت باشد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فضای سبز در برازجان مطلوب نیست و از مسئولان انتظار بیشتری داریم.

ایزدپناه بیان داشت: در مناطق و محلات محروم اقدامات خوبی در دست انجام است که انتظار داریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

شهردار برازجان: اجرای 200 پروژه عمران شهری در برازجان

شهردار برازجان نیز در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: در چند سال اخیر بیش از 200 پروژه زیرساختی برای عمران شهری برازجان انجام گرفته است.

کریم حسین‌آبادی افزود: در بحث توسعه فضای سبز تلاش بسیار زیادی داشته‌ایم و نسبت به سه سال گذشته سرانه فضای سبز افزایش محسوسی داشته است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون نیز چند طرح بزرگ و زیربنایی در دست اجراست که تکمیل این طرح‌ها گامی در راستای بهبود وضعیت مبلمان شهری است.

شهردار برازجان گفت: در سفر هفته گذشته استاندار به برازجان نیز مصوبات خوبی برای عمران شهری داشتیم که امیدوار هستیم با تامین اعتبارات به موقع شاهد تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان باشیم.

حسین‌آبادی عنوان کرد: احداث 10 پارک محله‌ای، ایجاد پنج مجموعه ورزشی روباز، افزایش فضای سبز و همچنین کاشت 50 هزار نهال بخشی از این مصوبات است.

این مسئول یادآور شد: بهبود وضعیت عمران شهری در مناطق محروم برازجان از تاکیدات استاندار است و در این مسیر نهایت توان را به کار می‌بندیم.

فرماندار دشتستان: توسعه مناطق محروم شهری برازجان مهم‌ترین اولویت است

فرماندار دشتستان نیز ابراز داشت: استاندار بوشهر تاکید زیادی بر توسعه عمران شهری دارد و امسال اقدامات خوبی انجام می‌شود.

علیرضا خرمی خاطرنشان کرد: برای مناطق محروم برازجان و محلات کمتر توسعه یافته این شهر تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شده که باید اجرایی شوند.

فرماندار دشتستان ادامه داد: اعتبارات مناسبی برای بهبود وضعیت مبلمان شهری برازجان تخصیص داده‌ایم و امیدوار هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد تحولی ارزشمند در عمران شهری باشیم.

وی بر لزوم همکاری همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای توسعه عمران شهری تاکید کرد.

==============

گزارش از مسعود باقری

==============

انتهای پیام/2452/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول