اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار برازجان مطرح کرد

شهر برازجان چهره‌ای خسته دارد

شهردار برازجان با بیان اینکه شهر را باید موجود زنده فرض کنیم گفت: شهر برازجان چهره‌ای خسته دارد.

شهر برازجان چهره‌ای خسته دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، کریم حسین‌آبادی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی پروژه‌های عمران شهری برازجان اظهار داشت: در مدیریت شهری باید شهر را موجود زنده فرض کنیم و برای ادامه حیات آن تمامی نیازها را مورد توجه قرار دهیم.

شهردار برازجان خاطرنشان کرد: برازجان از نظر جمعیتی و وسعت جایگاه خاصی در بین شهرهای استان دارد و نباید همانند سایر مناطق استان به آن بنگریم، بلکه باید با دید ویژه برای توسعه و آبادانی زیرساخت‌های شهری آن برنامه‌ریزی کنیم.

حسین‌آبادی با بیان اینکه نیمی از شهر برازجان را مناطق جدید شکل می‌دهد، بیان داشت: نیمی از شهر مناطق جدید است که عموما توسط دولت شکل گرفته و نیازمند ارائه خدمات گسترده در حوزه شهری در این مناطق هستیم.

وی اضافه کرد: در این مناطق عموما اراضی را پلاک‌بندی و به شهروندان واگذار کرده‌ایم و هیچ توجهی به توسعه زیرساخت‌هایی مانند آسفالت، روشنایی شهری، پیاده‌رو، امکانات تفریحی، ورزشی، فرهنگی و ... در این مناطق نداشته‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: توسعه محدوده شهر از طرفی سبب افزایش هزینه‌های جاری شهرداری شده و از طرفی درآمدهای ناشی از ساخت و ساز شهرداری را کاهش داده و این امر شهرداری را در ارائه خدمات به مردم با مشکل مواجه کرده است.

شهردار برازجان عنوان کرد: در سال گذشته اعتبارات شهرداری برازجان از محل اعتبارات تملک و دارایی معادل 30 میلیارد ریال، اعتبارات ارزش افزوده 9 میلیارد ریال و اعتبارات حمایتی سازمان همیاری شهرداری‌ها نیز 9 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با نیازهای شهری برازجان بسیار ناچیز است.

حسین‌آبادی با بیان اینکه برازجان چهره‌ای خسته دارد، ابراز داشت: اکثر مسئولان اعتقاد دارند که برازجان چهره‌ای خسته دارد و این مساله به دلیل آن است که هیچ وقت اعتبارات کافی به‌منظور رفع نیازهای شهری برازجان در اختیار مدیریت شهری قرار نگرفته است.

وی افزود: در جریان سیل آذرماه شاهد ورود خساراتی به حوزه شهری برازجان بودیم که در برخی مناطق ترمیم و بازسازی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است و درصورتی که سریعا نسبت به آن اقدام نکنیم در آینده می‌تواند خسارت فراوانی به اهالی این شهر وارد کند.

حسین‌آبادی عنوان کرد: توجه به هسته مرکزی برازجان مساله مهمی است که باید مورد توجه مسئولان شهرستان و استان قرار گیرد و از این امر می‌توان برای توسعه و رونق اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی در برازجان بره برد.

انتهای پیام/2452/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول