اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

احداث 10 پارک محله‌ای در برازجان

استاندار بوشهر از احداث 10 پارک محله‌ای در شهر برازجان خبر داد.

احداث 10 پارک محله‌ای در برازجان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، فریدون حسنوند پیش از ظهر امروز در نشست بررسی پروژه‌های عمران شهری برازجان گفت: توسعه زیرساخت‌های شهری استان بوشهر به‌عنوان مسئله‌ای جدی مدنظر مسئولان استان است چراکه می‌توان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در این زمینه بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: عوارض آلایندگی، اعتبارات تملک و دارایی، درآمدهای شهرداری و اعتبارات ارزش افزوده منابع مالی است که شهرداری‌ها در اختیار قرار دارند و باید با بهره‌گیری از آن‌ها برای توسعه شهری برنامه‌ریزی کنند.

استاندار بوشهر ادامه داد: 100 درصد اعتبارات استانی مربوط به توسعه شهرداری‌ها را اختصاص می‌دهیم تا با سرعتی بالا شاهد توسعه در مناطق شهری باشیم و بتوانیم نیازهای شهرها را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: توسعه شهری در مناطق مختلف باید بر اساس اولویت‌ها انجام شود و مسئولان عمرانی استان درباره اولویت‌بندی نیازهای مناطق شهری در شهرهای مختلف استان مطالعاتی انجام داده‌اند که در تقسیم اعتبارات توسعه شهری موثر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از لحاظ قانونی پرداخت هرگونه اعتبار به شهرداری‌ها از ناحیه دولت ممنوع است و دولت تنها می‌تواند در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی مشارکت کند یعنی شهرداری‌ها باید برای انجام کارهای خود درآمدزایی کنند.

توسعه زیرساخت‌های ورزشی در برازجان

استاندار بوشهر عنوان کرد: توسعه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی شهر برازجان از مسائل مهمی است که در سال‌جاری شاهد آن هستیم و در این راستا شاهد احداث پنج زمین ورزشی روباز در مناطق مختلف این شهر خواهیم بود.

حسنوند اظهار داشت: این پروژه با اعتبار 6 میلیارد ریال اجرا می‌شود و شهرداری باید اراضی مناسب بر اساس گستردگی جمعیتی و وجود زیرساخت‌های آب و برق را برای احداث این مجموعه‌های ورزشی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دهد.

وی با اشاره به ایجاد روشنایی در میادین شهری برازجان افزود: بر اساس اولویت‌های استان و اعتبارات لازم  روشنایی 10 میدان شهر برازجان تصویب شده و شهرداری بر اساس اولویت‌های خود می‌تواند در مناطق مختلف به اجرای آن اقدام کند.

استاندار بوشهر با اشار به ایجاد شبکه روشنایی در 6 کیلومتر از معابر برازجان گفت: نصب 200 پایه تلسکوپی روشنایی در مناطق مختلف حوزه شهری برازجان از طرح‌های ارزشمندی است که در سال‌جاری شاهد آن خواهیم بود و این طرح با اعتبار 7,5 میلیارد ریال صورت می‌پذیرد.

حسنوند از احداث 10 پارک محله‌ای در برازجان خبر داد و افزود: احداث 10 پارک محله‌ای دو هزار متری با امکاناتی همچون صندلی، سطل زباله، فضای سبز، امکانات تفریحی و رفاهی و محیط موزاییک با اعتبار 200 میلیون ریال در شهر برازجان از برنامه‌هایی است که به‌زودی محقق می‌شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: توسعه فضای سبز شهر برازجان از مسائل مهمی است که در سال‌جاری شاهد تحقق آن هستیم و در این راستا شاهد کاشت 50 هزار اصله درخت بالای چهار سال سن و 2,5 متر ارتفاع در شهر برازجان خواهیم بود.

حسنوند اظهار داشت: استانداری با تامین اعتبارات این میزان درخت را خریداری و در اختیار شهرداری قرار می‌دهد و شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری و نگهداری از آن‌ها را بر عهده دارد.

وی با اشار به اختصاص هفت میلیارد ریال برای آسفالت مناطق محروم شهری برازجان عنوان کرد: امیدوار هستیم شاهد رفع معضلات شهری در تمام محلات برازجان باشیم.

حسنوند متذکر شد: بر اساس خواسته نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی شاهد اجرای روشنایی در بخشی از مناطق محروم شهری برازجان توسط شرکت توزیع برق استان نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/2452/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول