اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 5 میلیارد ریال

کاروان‌سرای مشیر برازجان سامان‌دهی می‌شود

استاندار بوشهر گفت: کار‌وان‌سرای مشیر برازجان با اعتبار 5 میلیارد ریال سامان‌دهی می‌شود.

کاروان‌سرای مشیر برازجان سامان‌دهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، فریدون حسنوند یک‌شنبه شب در دیدار مسئولان دشتستان اظهار داشت: توسعه و آبادانی استان بوشهر هدف والایی است که همه مسئولان باید برای آن تلاش کنند و توان خود را در این راستا به‌کار گیرند.

وی افزود: در ماه‌های گذشته برای توسعه شهرستان‌های مختلف برنامه‌ریزی وسیعی صورت گرفته و مسائل و مشکلات مختلف شهرستان‌ها را بررسی کرده‌ایم.

حسنوند خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته با تلاش شبانه‌روزی مسئولان استان کارهای بزرگی در استان بوشهر صورت گرفته و با عزم راسخ مسئولان شاهد تداوم این روند خواهیم بود.

استاندار بوشهر بیان داشت: در برنامه‌های سال جاری تمام توان خود را بر این مساله متمرکز کرده‌ایم که بتوانیم بیشترین حجم خدمات را به مردم استان بوشهر ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: بهبود وضعیت میراث فرهنگی این شهرستان موضوعی است که مسئولان استان به‌صورت اساسی به آن توجه دارند.

حسنوند با بیان اینکه سامان‌دهی کاروان‌سرای مشیر اولویت مسئولان میراث فرهنگی در دشتستان است، گفت: در سال جاری اعتبار 500 میلیون تومانی برای سامان‌دهی کاروان‌سرای مشیر دشتستان اختصاص یافته که در رشد چشمگیری نسبت به اعتبارات تخصیصی این پروژه در مقایسه با سال‌های قبل را نشان می‌دهد.

استاندار بوشهر اذعان داشت: در ارتباط با توسعه محیط پیرامونی کاروان‌سرای مشیر، بیان داشت: در ارتباط با تخریب بناهای اداری قدیمی و متروکه موجود در حاشیه این بنای تاریخی معاون امور عمرانی استانداری پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و برای پیگیری نتیجه در این زمینه تلاش خواهد کرد.

وی اضافه کرد: رئیس شورای آموزش و پرورش و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتستان پیگیری‌های لازم جهت تخلیه ساختمان قدیم آموزش و پرورش دشتستان به‌منظور محوطه‌سازی این کاروان‌سرای تاریخی را انجام دهند.

حسنوند متذکر شد: در ارتباط با کاروان‌سرای مشیر اولویت مدیریت استان بهبود وضعیت فعلی است و مدیرکل میراث فرهنگی باید با اعتبارات 500 میلیون تومانی که در اختیار دارد در کوتاه‌‎ترین زمان ممکن نسبت به این طرح اقدام کند.

وی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و نمایشگاه دائمی فروش محصولات خرما در محیط این کاروان‌سرا از اقدامات مهمی است که میراث فرهنگی استان بوشهر باید به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد و در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

حسنوند ابراز داشت: تا یک ماه و نیم آینده پروژه‌های مذکور و موزه کاروان‌سرای مشیر که هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است، به‌صورت همزمان افتتاح می‌شوند و مدیریت میراث فرهنگی استان باید به این برنامه زمان‌بندی توجه داشته باشد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: هم‌اکنون اعتبارات 500 میلیون تومانی برای سامان‌دهی این پروژه تاریخی اختصاص داده‌ایم و در صورتی که میراث فرهنگی استان بوشهر 250 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای این پروژه جذب کنند، مجددا شاهد تخصیص 250 میلیون تومان اعتبار به این طرح خواهیم بود.

حسنوند گفت: یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات اولیه پروژه سامان‌دهی کاروان‌سرای مشیر برازجان فردا به اداره کل میراث فرهنگی استان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/2452/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول