اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اعتکاف قزوین خبر داد

آغاز ثبت‌نام متقاضیان اعتکاف نوجوانان در قزوین

مسئول ستاد اعتکاف قزوین گفت: ثبت نام متقاضیان شرکت در اعتکاف نوجوانان از روز شنبه آغاز می‌شود.

آغاز ثبت‌نام متقاضیان اعتکاف نوجوانان در قزوین

حجت‌الاسلام محسن مطهری‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: ثبت‌نام هفتمین دوره اعتکاف پسران و دومین دوره اعتکاف دختران شهر قزوین از روز شنبه پنجم مرداد ماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

مطهری‌فر با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای تعیین شده صبح‌ها از ساعت 11 تا 13 و بعد از ظهرها 17 تا 19 به مسجدالنبی (ص) شهر قزوین مراجعه کنند، افزود: اعتکاف ویژه نوجوانان در روزهای 25 تا 27 ماه مبارک رمضان مصادف با 12 تا 14 مرداد ماه برگزار می‌شود و دختران بین سنین 10 تا 18 سال و پسران بین 14 تا 18 سال می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش اعتکاف در سال جاری، نوجوانان آن دسته از مناطق اطراف همچون الوند، محمدیه، محمودآباد نمونه، اقبالیه، شریفیه و نظایر آن که فاصله آن‌ها تا شهر قزوین موجب باطل شدن روزه نمی‌شود، می‌توانند در اعتکاف شهر قزوین حضور داشته باشند.

این مسئول هزینه شرکت در این مراسم را 20 هزار تومان برای هر نفر اعلام و تصریح کرد: تا شش سال پیش گروه فرهنگی آیینه ظهور متشکل از تعدادی از روحانیان اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف نوجوانان می‌کرد؛ اما در حال حاضر برگزاری آن با همکاری ستاد اعتکاف و گروه یاد شده صورت می‌گیرد.

مطهری‌فر عنوان کرد: سال گذشته حدود 300 تن از نوجوانان استان شامل بیش از 220 نوجوان پسر و حدود 70 نوجوان دختر در اعتکاف ماه مبارک رمضان شرکت داشتند و از آنجا که گروه سنی نوجوان زمینه و ظرفیت مناسبی برای پذیرش برنامه‌های فرهنگی دارد، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز برگزاری اعتکاف برای این گروه سنی ثمرات مطلوبی در پی داشته باشد.

وی اعتکاف در دهه آخر ماه مبارک رمضان را سنت مؤکد پیامبر اکرم (ص) خواند و اذعان کرد: ستاد اعتکاف استان از حضور تمام علاقه‌مندان در این برنامه استقبال می‌کند و محدودیتی در تعداد ثبت‌نام آنان وجود ندارد.

مسئول ستاد اعتکاف قزوین با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در مراسم اعتکاف، خاطرنشان کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت با رویکرد مباحث نوجوان و جوان، تلاوت قرآن، پرسش و پاسخ دینی، مناجات شعبانیه، سخنرانی استادان و مسابقات فرهنگی از جمله این برنامه‌هاست.

مطهری‌فر یادآور شد: سخنرانان مناسب برای گروه نوجوان و جوان در استان کم نیستند و به همین دلیل در برنامه‌های مربوط به مراسم اعتکاف از استادان و سخنرانان بومی استان که در قزوین یا حوزه علمیه قم ساکن هستند، استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: از آنجا که نوجوانان و جوانان قشری موج‌آفرین هستند، سرمایه‌گذاری فرهنگی برای آنان می‌تواند تا حد زیادی اثرگذار باشد و از همین روست که اجرای برنامه برای مخاطب خاص نوجوان و بر اساس نیازهای وی کاری ارزشمند محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه به دلیل تقارن اعتکاف عمومی در ماه رجب با انتخابات و امتحانات پیش از موعد دانش‌آموزان، حضور نوجوانان در اعتکاف برهه یاد شده کم‌رنگ بود، انتظار می‌رود والدین و خانواده‌ها برای پررنگ‌تر کردن حضور آنان در اعتکاف ویژه نوجوانان تشویق و همکاری لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/77011/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول