اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

رفتار نابه‌هنجار نوجوانان واکنش به ناامنی محیط خانواده است

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کودکان در برابر ناامنی‌های محیط خانواده مجبور به نشان دادن واکنش‌هایی می‌شوند که این امر سبب آسیب به جامعه، خانواده و کودکان می‌شود.

رفتار نابه‌هنجار نوجوانان واکنش به ناامنی محیط خانواده است

بهنام حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن اشاره به مسائل و مشکلاتی که نوجوانان با آن‌ها روبه رو هستند اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات نوجوانان سردرگمی در هویت‌یابی است که به عزت نفس پایین و عدم رشد استدلال اخلاقی در او منجر می‌شود.

وی به برنامه‌های اجرایی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این راستا سه طرح ، مهارت‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب اجتماعی، مدارس مراقب، مراقبت از خود برگزار شده است.

حیدری به طرح مراقبت از خود اشاره کرد و گفت: در پایه ابتدایی کتابی با عنوان مطالعات اجتماعی وجود دارد که در آن فصلی با عنوان نحوه تصمیم‌گیری و نوع دوستی گنجانده شده است تا دانش‌آموز یاد بگیرد در برابر آسیب‌هایی که احتمال مواجهه با آن وجود دارد توانایی نه گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: کمیته تخصصی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر در اداره کل آموزش و پرورش ایجاد شده که این کمیته در کل مناطق 24 گانه وجود دارد و در تمام موضوعاتی که در این کمیته بحث و مصوب می‌شود رئیس اداره کل آموزش و پرورش حضور و فعالیت دارند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: در طول سال تحصیلی کارگاه‌های آموزشی برای والدین و دانش‌آموزان در سه گروه ،فرزند پروری، مهارت زندگی، پیشگیری اولیه از اعتیاد با توجه به دغدغه‌ای که در خصوص آسیب اجتماعی، شناخت و مقابله با آن وجود دارد برگزار شد.

حیدری در مورد ارتباط موثر مسئولین و کارکنان آموزش و پرورش با دانش آموزان و اینکه چگونه دانش آموزان یک رابطه موثر با مسئولین داشته باشند، گفت: در این زمینه نیز کارگاه‌های آموزشی برای افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان، شناخت عوامل محافظ خطر و ... برگزار شده که در این راستا کتابچه‌ای در خصوص والدین در سه آیتم فرزند پروری ، مهارت زندگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد،چاپ و در اختیار اولیا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تعدادی لوح فشرده در قالب فیلم در تمام مناطق 24 گانه استان پخش شده است تا خانواده‌ها در مورد سبک‌های مناسب همراه با آموزه‌های دینی آموزش لازم را ببینند.

انتهای پیام/61009/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول