اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماه رمضان امسال صورت می‌گیرد

برگزاری متمرکز مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در اصفهان

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 13، 14 و 15 ماه رمضان امسال مراسم اعتکاف دانش‌‌آموزی به صورت متمرکز در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری متمرکز مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی نم‌نبات ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش درصدد تقویت مبانی اعتقادی و دینی دانش‌آموزان است، اظهار کرد: تقویت مبانی دینی و اعتقادی و معرفت‌افزایی دانش‌آموزان سبب بیمه شدن قشر دانش‌آموز در مقابل تهاجم‌های فرهنگی می‌شود.

وی به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش در راستای معرفت‌افزایی دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش هر ساله نسبت به برگزاری مراسم اعتکاف در میان دانش‌آموزان اقدام می‌کند و هر ساله مراسم اعتکاف دانش‌آموزی با استقبال ویژه دانش‌آموزان مواجه می‌شود.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به زمان برگزاری این مراسم در بین دانش‌آموزان تصریح کرد: 13، 14 و 15 ماه رمضان امسال مراسم اعتکاف دانش‌‌آموزی به صورت متمرکز در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه البته مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در سطح استان نیز به صورت غیر‌متمرکز برگزار می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که 300 دانش‌آموز دختر و 300 دانش‌آموز پسر در شهر اصفهان برای حضور در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی ثبت‌نام کنند.

نم‌نبات با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های اعتکاف دانش‌آموزی بستر‌های معنویت‌افزایی و معنویت‌گرایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان را فراهم می‌کند، تأکید کرد: اعتکاف سبب تزکیه روح و قلب افراد می‌شود و تمام مدارس و نواحی موجود در سطح استان باید با فراهم‌سازی بستر‌های برگزاری مراسم‌های اعتکاف دانش‌آموزی نسبت به تقویت مبانی دینی، اعتقادی و معنوی دانش‌آموزان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های دینی، اعتقادی و معنوی به دانش‌آموزان باید به عنوان یکی از رویکرد‌های آموزش و پرورش به صورت ویژه دنبال شود، افزود: البته توجه به مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان به عنوان یکی از محور‌ها و رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلقی می‌شود.

مسئول قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مراسم اعتکاف دانش‌آموزی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر دوره متوسطه است.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول