اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

زنجان ظرفیت خرید 110 تن گندم را از کشاورزان دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ظرفیت تولید گندم استان زنجان را 110 تن اعلام کرد و گفت: اگر شرکت غله موفق به خرید این مقدار گندم شود، مشکل استان حل می‌شود.

زنجان ظرفیت خرید 110 تن گندم را از کشاورزان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‌پور ظهر امروز در هفتمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار استان زنجان برای خرید گندم اظهار داشت: موضوع افزایش گندم خریدی بلافاصله به صورت پیامک به کشاورزان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه هنوز قیمت 800 تومان اعلام شده برای خرید گندم عملیاتی نشده،‌ افزود: اگر این موضوع عملیاتی شود به افزایش تحویل گندم کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به روند افزایش تحویل گندم طی چند روز گذشته اشاره و تصریح کرد: روند افزایش تحویل گندم بعد از افزایش قیمت‌ها معنی‌دار بوده است.

این مسئول به گزارش‌های منتشر شده در مورد خرید گندم توسط واحدهای دامداری اشاره کرد و گفت: تاکنون گزارشی در این مورد به جهاد کشاورزی نرسیده چراکه آنها جو را با قیمت 600 تومان می‌خرند و بعید است اقدام به خرید گندم بکنند.

نهاوندی‌پور نیاز مرغداری‌های استان زنجان را به گندم محدود دانست و اضافه کرد: مرغداری زنجان به 5 هزار تن گندم از نوع درجه دو نیاز دارند.

وی گفت: تاکنون مرغداری‌ها یک‌هزار و 500 تن گندم خریداری کرده‌اند و توان خرید بیش از نیاز را هم با توجه به بنیه مالی ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پاسخ به گزارش ارائه شده در مورد کمبود کمباین در سطح استان زنجان اضافه کرد: 350 دستگاه کمباین در حال حاضر در مزارع استان مشغول به کار هستند.

این مسئول با بیان اینکه بر اثر شرایط جوی ایجاد شده در اردیبهشت ماه گندم‌های استان کیفیت و ارتفاع لازم را ندارند، افزود: در برخی مزارع این ارتفاع اجازه حضور کمباین را برای درو نمی‌دهد و کشاورزان در صورت داشتن صرفه اقتصادی اقدام به برداشت دستی می‌کنند.

نهاوندی‌پور ظرفیت تولید گندم استان زنجان را 110 تن اعلام و اضافه کرد: اگر شرکت غله موفق به خرید این مقدار گندم شود، مشکل استان حل می‌شود.

وی به جلسات برگزار شده در مورد تعیین قیمت مرغ استان اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی کاهش قیمت‌ها با توجه به میزان تولید آن در استان شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میزان تولید مرغ زنجان را 100 تن اعلام کرد و متذکر شد: با توجه به نیاز 35 تنی استان اگر تهران اقدام به جذب مازاد تولید استان نکند، تولیدکنندگان دچار مشکل می‌شوند.

این مسئول بر ضرورت آمادگی برای خرید تضمینی مرغ تولیدی توسط مرغداران تاکید کرد و اذعان داشت: تولیدکنندگان نیاز به حمایت دارند.

انتهای پیام/73004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول