اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان خبر داد

رشد 46 درصدی خرید گندم از کشاورزان کردستانی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از رشد 46 درصدی خرید گندم از کشاورزان استان در سال‌ جاری خبر داد.

رشد 46 درصدی خرید گندم از کشاورزان کردستانی

جمال صالحی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: روزانه در سطح استان بیش از 14 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به وجود 96 مرکز خرید گندم در قالب شرکت‌های تعاونی و 12 مرکز در قالب سیلوهای بخش دولتی و خصوصی، مجموع این مراکز را در سطح استان 108 مورد عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از رشد 46 درصدی میزان خرید گندم در استان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال 90 خبر داد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 120 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که این میزان در سال 90، 73 هزار تن بوده است.

صالحی با اشاره به اینکه بیشترین خرید گندم کشاورزان در شهرستان بیجار به میزان بیش از 49 هزار تن صورت گرفته است، اظهار کرد: پس از بیجار شهرستان‌های قروه، سقز، دیواندره، دهگلان، کامیاران و سنندج، مریوان و بانه در رتبه‌های بعدی از نظر میزان خرید گندم کشاورزان قرار داشته‌اند.

وی با یادآوری افزایش 80 تومانی قیمت خرید تضمینی گندم تصریح کرد: در صورت ابلاغ این قضیه، مابه‌التفاوت افزایش قیمت به تمام کشاورزانی که محصول خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان، قیمت خرید فعلی گندم از کشاورزان در مراکز خرید این محصول را 728 تومان برای هر کیلوگرم گندم اعلام کرد.

صالحی در پایان با اشاره به اینکه تمامی مراکز کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند، ابراز امیدواری کرد؛ با اتخاذ تدابیر لازم زمینه ذخیره‌سازی مطلوب گندم در کردستان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول