اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

پیش‎بینی تولید یک میلیون و 100 هزار تن گندم در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان پیش‎بینی کرد در سال زراعی جدید یک میلیون و 100 هزار تن گندم در استان تولید شود.

پیش‎بینی تولید یک میلیون و 100 هزار تن گندم در گلستان

سیدنصیر سیدمحمدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: طی 11 سال گذشته میزان تولید گندم در گلستان حدود 955 هزار تن بوده است.

وی از حدود 20 هزار هکتار کاهش سطح زیرکشت گندم در استان خبر داد و تصریح کرد: اقلیم مناسب، استفاده از بذور مرغوب و حضور ناظران گندم در سطح مزارع منجر به افزایش میزان تولید گندم در گلستان شده است.

شرایط نگهداری گندم در انبارها بسیار نامناسب است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه قیمت تضمینی یکی از مهم‌ترین و اصلی‎ترین عوامل در افزایش و یا کاهش میزان تولید گندم محسوب می‎شود، یادآور شد: در سال‎جاری افزایش قیمت خوبی برای محصول گندم از 420 تومان به 720 تومان داشتیم که این افزایش قیمت به واسطه سیرصعودی قیمت نهاده‎ها و قیمت تمام شده محصول بود که رغبت کشاورزان را نیز در تحویل گندم کاهش داد.

سیدمحمدی ابراز امیدواری کرد که با افزایش قیمت 80 تومانی محصول، کشاورزان نسبت به تحویل گندم اقدام و محصول تولیدی خود را از انبارهایشان تخلیه کنند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط نگهداری گندم در انبارها بسیار نامناسب است، متذکر شد: این نگرانی وجود دارد در صورت نگهداری طولانی‎مدت در انبار، گندم با آفات انباری مواجه و غیرقابل استفاده برای خوراک انسان شود. 

کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به تحویل گندم تولیدی اقدام کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه شرایط نامناسب نگهداری از گندم، کشاورزان را متحمل خسارت می‎کند، ابراز داشت: این اقدام علاوه بر خسارت‎های احتمالی به کشاورزان، امنیت غذایی کشور را نیز به خطر می‎اندازد.

سیدمحمدی از کشاورزان استان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به تحویل گندم تولیدی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شرکت غله گلستان مانند سنوات گذشته بخش زیادی از گندم را خریداری و ذخیره‎سازی می‎کند، گفت: این ذخیره‎سازی سبب می‎شود تا مردم در طول سال با کمبود مواجه نشوند.

انتهای پیام/83001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول