اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

عادات غذایی بد در سبک زندگی اسلامی جایی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در تغییر سبک زندگی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند بایستی عادات بد غذایی کنار گذاشته شود تا یک زیست سالم حاکم و ساری و جاری بر زندگی مردم باشد.

عادات غذایی بد در سبک زندگی اسلامی جایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در جمع خیرین مؤسسه خیریه ریحانه در سالروز تأسیس این مؤسسه اظهار داشت: برخی از عادات بد غذایی که متأسفانه در جامعه نیز رو به گسترش است زمینه بروز و ظهور بیماری‌های سرطانی را فراهم کرده که باید مراقبت کرد تا این عادات بد جای خود را به شیوه‌های زندگی سالم همراه با خوردن غذاهای سنتی و مناسب دهد.

وی با یادآوری اینکه شیوع سرطان‌های مختلف زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده تا در این زمینه مراقبت کنیم تا شیوه بد زندگی و همچنین مصرف نادرست مواد غذایی ما را گرفتار خود نکند، تصریح کرد: ضرورت دارد متولیان و کارشناسان و پزشکان متخصص در زمینه علل و عوامل شیوع بیماری‌ سرطان معده در این استان بررسی همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

عاملی ضرورت پرهیز از تهیه و توزیع مواد غذایی که با استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌شوند از دستگاه قضایی خواست تا در این زمینه مراقبت بیشتر انجام دهد تا جان مردم به خطر نیفتد.

رئیس هیئت امنای مؤسسه ریحانه در ادامه خاطر نشان کرد: قطعاً با پیشرفت‌هایی که در حوزه علوم پزشکی به دست آوردیم، قادر می‌باشیم بسیاری از روش‌ها و شیوه‌های غلط را کنار گذاشته و زمینه سلامت واقعی افراد جامعه را فراهم بیاوریم.

وی با قدردانی از همت خیرین و نیکوکاران در دستگیری از بیماران سرطانی و ام.اس اضافه کرد: فلسفه ماه رمضان فلسفه نزول رحمت الهی و دستگیری افراد توانمند از نیازمندانی است که به یقین می‌تواند این اقدامات شایسته در پرورش عواطف جمعی و اجتماعی کمک کار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل از خیرین و افراد خیراندیش خواست تا در همراهی با مؤسسات و نهادهای خیریه به ویژه مؤسسه خیریه ریحانه کمک کار این مجموعه امدادرسان باشند.

در این مراسم رئیس هیئت امنای مؤسسه خیریه ریحانه استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: مشارکت خیرین و افراد نیکوکار در کمک به بیماران نیازمند سرطانی جای شکر و قدردانی دارد و به یقین این مؤسسه به دنبال گسترش خدمات خود به پشتوانه کمک‌های خیرخواهانه به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج است.

علی سرابیان افزود: بزرگ‌ترین هنر انسان‌های فداکار در آن است که به جای لذت‌های زودگذر کارهای ماندگار در زندگی خود انجام می‌دهند که باز کردن گره از مشکلات مردم یکی از این کارهای ماندگار و بی‌بدیل است.

وی به بالا بودن هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی اشاره کرد و اظهار داشت: مؤسسه ریحانه به دنبال گسترش خدمات خود نیازمند به یک منبع درآمد دائمی است که در این زمینه تلاش می‌کنیم تا با همراهی خیرین به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

سرابیان از احداث یک باب درمانگاه ویژه بیماران سرطانی در زمین وسیع شهرک کارشناسان خبر داد و تصریح کرد: احداث این درمانگاه در صورت کمک‌های مردمی و نذورات شهروندان، واقفان و خیرین انجام می‌شود که ضرورت دارد روز به روز اهداف و برنامه‌ها در این مجموعه گسترش پیدا کند.

سرابیان با یادآوری اینکه به بیش از یک‌هزار و 377 بیمار سرطانی خدمات درمانی ارائه شده است، خاطر نشان کرد: این خدمات رایگان بوده که با کمک برخی از پزشکان، مراکز آزمایشگاهی تشخیصی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مرکز درمانی بیماران سرطانی در محله حاج قهرمان در زمین وقفی دکتر عبدالرحیم جدایی احداث می‌شود که شهرداری پروانه آن را صادر کرده و از خیرین و افراد توانمند انتظار داریم در ساخت این مجموعه و تأمین آجر، سیمان و دیگر مصالح ساختمانی یاریگر این مؤسسه باشند.

مؤسسه ریحانه چهار سال پیش در حمایت از بیماران سرطانی شکل گرفته و در حال حاضر یک‌هزار و 400 نفر را زیرپوشش برده که براساس اعلام پزشکان میزان ابتلا به سرطان در استان اردبیل سه برابر متوسط کشوری است به طوریکه سن ابتلا به سرطان سینه در زنان نیز از 40 و 30 سال به 25 سال کاهش یافته است که این خود جای نگرانی دارد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از خیرین نمونه و دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان به مؤسسه ریحانه قدردانی شد.

انتهای پیام/62001‌/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول