اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

البرز در سومین جشنواره رضوی میزبان سبک زندگی امام رضا(ع) می‌شود

البرز در سومین جشنواره رضوی میزبان سبک زندگی امام رضا(ع) می‌شود.

البرز در سومین جشنواره رضوی میزبان سبک زندگی امام رضا(ع) می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، برگ‌های روزشمار یک به یک ورق خوردند تا دوباره فصل جشنواره رضوی از راه برسد و عطر فرهنگ رضوی را بار دیگر در جای جای استان بگستراند، جشنواره رضوی از راه رسید تا دوباره کبوترهای جَلد آسمان هشتم امامت مدتی را میهمان این استان باشند و بر فراز البرز اوج بگیرند ...

آری پاییز برای البرزی‌ها فصل آشنایی است که عطر فرهنگ رضوی را از آستان مقدس امام هشتم شیعیان، عالم آل محمد حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به ارمغان می‌آورد تا از سایه‌سار نگاه این امام همام و طلیعه منورشان برکاتی هم به خدمتگزاران آستانش برسد... و چه طلعتی فرخنده‌تر از دهه کرامت که هر سال بهانه‌ای می‌شود برای میزبانی جشنواره بزرگ نهضت کتابخوانی رضوی.

استان البرز این بار میزبانی جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی را با موضوع «سبک زندگی» عهده‌دار است و مهیای برپایی سومین جشنواره رضوی مهیا می‌شود. 

*البرز، مجری نهضت کتابخوانی رضوی در گستره ملی

مسئول کمیته روابط عمومی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی «سومین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی» گفت: البرز، مجری نهضت کتابخوانی رضوی در گستره ملی است.

اسدالله جعفری جلگه اظهار داشت: امسال یازدهمین سالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره را در رشته‌های مختلف برگزار می‌کند و استان البرز هم پس از تشکیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی وزارت متبوع و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به عنوان مجری این جشنواره در گستره ملی است.

وی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برای سومین سال جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی را در قالب بزرگترین مسابقه کتابخوانی کشور برگزار می‌کند.

*جشنواره رضوی سال گذشته بیش از 9 هزار شرکت‌کننده داشت

این مسئول از تجربه سال گذشته این جشنواره هم گفت؛ اینکه سال گذشته کتاب «خورشید دو آسمان» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین رزاقی از علما و نویسندگان استان البرز به عنوان کتاب محوری جشنواره در تیراژ بالا منتشر شد و بیش از 9 هزار نفر از سراسر کشور در جشنواره شرکت داشتند.

*نخستین گام‌ها برای سبک زندگی رضوی برداشته شد

جعفری جلگه اذعان داشت: سال گذشته بعد از پایان یافتن دومین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی برنامه‌ریزی‌ها برای سومین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی آغاز شد و در گام نخست با تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره، کمیته علمی جشنواره تشکیل و تحقیق برای انتخاب موضوع و کتاب مناسب برای جشنواره سال 92 آغاز شد. 

*سبک زندگی سیاست امسال جشنواره رضوی در البرز

وی تأکید کرد: پس از بررسی و تحقیق فراوان و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان جنوبی و تاکید معظم‌له درباره پرداختن به موضوع «سبک زندگی»، این مهم، به عنوان موضوع کتاب امسال انتخاب شد و مبحث سبک زندگی به عنوان موضوع و سیاست اصلی جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی، تعیین شد. 

*کمیته علمی جشنواره شکل گرفت

مسئول کمیته روابط عمومی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی سومین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی ادامه داد: در گام بعدی، کتب موجود در کشور مورد بررسی قرار گرفت و لازم بود کتاب جشنواره دارای دو مولفه اساسی باشد، نخست بهره‌مندی از بحر معارف رضوی و سیره نظری و عملی حضرت امام رضا (ع) و دوم پرداختن به موضوع سبک زندگی است.

جعفری جلگه ادامه داد: به منظور انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کتاب، کمیته علمی جشنواره، ماموریت یافت تا ضمن لحاظ موضوع و سیاست اصلی جشنواره، تمامی ملاحظات لازم از جمله اعتبار علمی و مذهبی کتاب، قطع و اندازه، تعداد صفحات و .... را لحاظ و کتاب مناسب را انتخاب کند. 

*مهارت‌های زندگی عنوان سومین کتاب جشنواره رضوی

وی افزود: پس از بررسی‌های فراوان و از میان کتب معرفی شده و واصله به دبیرخانه، کتاب «مهارت‌های زندگی» در سیره رضوی چاپ انتشارات آستان قدس رضوی و از تالیفات «دکتر شرفی»، مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به عنوان کتاب سومین دوره از جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی انتخاب شد.

جعفری جلگه در تشریح موضوعات این کتاب نیز اذعان داشت: انتشارات آستان قدس رضوی، این کتاب را به صورت مجموعه‌ایی سه جلدی و با سه عنوان چاپ کرده است که هر جلد از این مجموعه به یک موضوع از موضوعات مهارت‌های زندگی براساس تعالیم امام رضا (ع) پرداخته است، اولین کتاب با عنوان مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی و متناسب با نیازها و سطح معلومات سنین نوجوانان و جوانان، مهارت‌های ذهنی و شناختی عنوان دومین کتاب و متناسب با قشر تحصیل کرده، دانشگاهی و حوزوی است.

وی، سومین کتاب را با عنوان مهارت‌های زندگی مهارت‌های خانوادگی و همسرداری و متناسب با خانواده‌ها، متأهلان و یا کسانی است که در شرف ازدواج هستند، برشمرد. 

*حجم کوچک و قیمت مناسب، ویژگی‌های کتاب جشنواره رضوی

این مسئول با اشاره به ویژگی‌های این کتاب عنوان می‌کند: مجموعه کتاب‌های جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی به جهت حجم و قطع پالتویی این امکان را برای خوانندگان فراهم می‌آورد تا در مدت زمان یک تا دوساعت کتاب را مطالعه کنند.

وی ابراز کرد: قیمت این کتاب نیز به لحاظ اقتصادی نیز مناسب است و علاوه بر قیمت پشت جلد کتاب، که مبلغ 2 هزار تومان است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز با تقبل هزینه 25 درصد از این قیمت، کتاب را با مبلغ یک‌هزار و 500 تومان در اختیار مخاطب قرار داده است و تاکنون 45 هزار جلد از این کتابها چاپ شده است که طی رایزنی با ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف، بیش از 30 هزار جلد از آن توزیع شده است. 

*سیطره توزیع کتاب رضوی فرادستگاهی است

جعفری جلگه، جامعه هدف در این جشنواره را محدود به گروه‌هایی خاص ندانست و متذکر شد: به منظور فرهنگ‌سازی برای گروه‌های تأثیرگذار، با دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلفی، از جمله سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل آموزش و پژوهش استانداری البرز رایزنی شده است تا زمینه و مقدمات بهره‌مندی آحاد افراد جامعه از این کتاب فراهم شود.

وی یادآور شد: طی هماهنگی‌های انجام شده با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فایل کتاب‌ها نیز در سایت شبکه ملی کتابخوانان حرفه‌ای قرار داده شده است علاوه بر آن به منظور تقلیل هزینه‌ها و زمینه‌سازی دسترسی آسان به متن کتاب توسط تمامی علاقمندان فایل این کتاب‌ها از اردیبهشت ماه در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به آدرس اینترنتیalborz.farhang.gov.ir بارگذاری شده و قابل دریافت است و علاقه‌مندان می‌توانند فایل pdf کتاب را از آن دانلود کنند.

*شرکت در مسابقه از طریق ارسال پیامک و ایمیل

مسئول کمیته روابط عمومی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در تشریح نحوه شرکت در این مسابقه گفت: علاقمندان به روش‌های مختلفی می‌توانند در این مسابقه بزرگ کشوری شرکت کنند، در ابتدای کتاب فراخوان مسابقه و در انتهای کتاب سئوالات مسابقه به همراه قالب پاسخنامه درج شده است و عزیزان می‌توانند با جدا کردن و تکمیل برگه پاسخنامه و ارسال آن به آدرس دبیرخانه در مسابقه شرکت کنند، علاوه بر آن علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ارسال رایانامه (ایمیل) که در فراخوان پوستر اعلام شده، پاسخ‌نامه‌ها را ارسال کنند.

وی بیان داشت: روش دیگری که امسال به منظور سهولت مشارکت شهروندان از سراسر کشور طراحی شده است، امکان ارسال پاسخ سئوالات با استفاده از ارسال پیامک به سامانه پیامکی مندرج در کتاب است که طی آن کلیه علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ارسال پیامک به سامانه پیامکی مذکور، پاسخ‌ها را در قالب یک عدد ده رقمی ارسال نمایند و به همراه آن ضمن اعلام و ارسال مشخصات، در قرعه‌کشی نهایی نفرات برتر که روز دوشنبه 18 مرداد 92، همزمان با دهه کرامت و همراه با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزار می‌شود، شرکت کنند.

جعفری جلگه افزود: تاکنون بالغ بر 3 هزار نفر با ارسال پاسخنامه در این مسابقه شرکت کردند و ما با توجه به سابقه دوسال گذشته جشنواره، و نزدیک شدن به ایام پایان مهلت مقرر پیش‌بینی می‌شود که حدود 20 هزار نفر در این مسابقه شرکت داشته باشند. 

*توزیع گسترده کتاب جشنواره در مراکز فرهنگی

وی، مراکز عرضه کتاب‌های جشنواره رضوی را نمایشگاه قرآن، نمایندگی‌های انتشارات آستان قدس رضوی در سراسر کشور، پایگاه اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز (alborz.farhang.gov.ir)، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها ، کانونهای فرهنگی - هنری مساجد و کتابفروشی‌های بزرگ استان البرز ذکر می‌کند.

در این جشنواره بیش از 20 میلیون تومان جایزه پیش‌بینی شده است که طی آن 8 کمک هزینه سفر حج عمره هر یک به ارزش 15 میلیون ریال، هشت  کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هر یک به ارزش هشت میلیون ریال، هشت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هر یک به ارزش 2 میلیون ریال و همچنین 8 تخته قالیچه فرش نفیس به برگزیدگان اهدا خواهد شد. 

*25 مرداد ماه آخرین فرصت ارسال پاسخنامه‌های جشنواره

مهلت ارسال پاسخنامه تا پایان وقت روز جمعه 25 مرداد 92 تعیین شده است و دریافت و پاسخنامه‌هایی که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه ارسال شود در رقابت جشنواره شرکت داده نخواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به آدرس alborz.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/2302/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول