اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان ایجرود خبر داد

بهره‌مندی کارآموزان دارای گواهینامه مهارت از تسهیلات بانکی

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان ایجرود گفت: کارآموزان با کسب گواهینامه مهارت می‌توانند از تسهیلات بانکی برای آغاز به کار حرفه خود استفاده کنند.

بهره‌مندی کارآموزان دارای گواهینامه مهارت از تسهیلات بانکی

حسین پیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به ششم مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: برنامه‌ای با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان و فرماندار شهرستان روز شنبه پنجم مرداد ماه جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان از مربیان نمونه فنی و حرفه‌ای شهرستان ایجرود تقدیر می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه 31 تیر ماه تا ششم مرداد ماه جاری با عنوان هفته مهارت نامگذاری شده است، تصریح کرد: نامگذاری این روز نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی برای مهارت‌آموزی مردم دارد.

وی اضافه کرد: با این اقدامات فنی و حرفه‌ای زمینه کارآموزی برای علاقه‌مندان، دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم می‌شود.

پیری با اشاره به اینکه فرد خلاق با کارآفرینی و نوآوری زمینه اشتغال را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: کارآموزان با کسب گواهینامه مهارت می‌توانند از تسهیلات بانکی برای آغاز به کار حرفه خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند از تسهیلات صندوق مهر رضا برای کارآفرینی بهره‌مند شوند، گفت: یکی از شرایط این تسهیلات بیمه نبودن فرد کارآفرین است.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان ایجرود خاطرنشان کرد: اگر طرح توجیهی کارآموزان خوب ارزیابی شود تا سقف 100 میلیون ریال وام به آنها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای مشاغل خانگی نیز بانک‌ها تسهیلاتی برای علاقه‌مندان در نظر گرفته‌اند، اظهار کرد: خیاطی، قالی‌بافی، رایانه و... جزو این حرفه‌ها است.

پیری در ادامه به برگزاری دوره تکنسین ممیزی انرژی در فنی و حرفه‌ای ایجرود اشاره کرد و افزود: در این دوره آگاهی از انرژی، بهینه‌سازی مصرف سوخت، عایق سوختی، استفاده از پنجره‌های دوجداره و... آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره تکنسین ممیزی انرژی 10 نفر حضور داشتند، اظهار کرد: از این تعداد هشت نفر در آزمون آن شرکت کردند.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان ایجرود ادامه داد: در مرداد ماه جاری ثبت‌نام دوره جدید تکنسین ممیزی شناور آغاز شده و در شهریور ماه جاری دوره آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/73008/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول