اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال 92 محقق شد

بهره‌مندی 2500 هرمزگانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان از بهره‌مندی 2500 هرمزگانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال 92 خبر داد.

بهره‌مندی 2500 هرمزگانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گلزار نظری ظهر امروز طی نشستی اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال‌جاری دو هزار و 427 نفر در بیش از 100 حرفه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

وی افزود: از این تعداد 673 نفر زن و مابقی را مردان تشکیل داده‌اند.

همچنین 107 نفر مربی فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی مشغول به کار هستند و تمام آموزش‌ها به طور رایگان در 12 مرکز ثابت و نیز در روستاها، پادگانها، زندان‌ها و صنایع و صنوف اجرا می‌شود.

نظری بیان داشت: در روستاها دوره‌های کوتاه مدت در سه حوزه خدمات فنی مثل جوشکاری، سرویس و نگهداری خودرو، حوزه کشاورزی و دامداری مثل پرورش قارچ، مرغ حوزه مشاغل خانگی مثل خیاطی خوس‌دوزی برگزار می‌شود.

وی افزود: احیای آموزش استاد شاگردی نوین از جمله روش‌هایی است که از گذشته‌های دور مرسوم بوده و در حال حاضر نیز دوسالی است که اجرا می‌شود.

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان ادامه داد: از اصناف انتظار داریم از این فرصت استفاده کنند و در این نظام صاحبان کارگاه با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی، شرایط آنان بررسی و سپس مجوز پذیرش شاگرد دریافت می‌کنند و همچنین برای کارآموز توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کارت شناسایی صادر و به کارگاه معرفی می‌شود.

نظری افزود: بیمه حوادث به عهده فنی و حرفه‌ای است و کارفرما هیچ بیمه و دستمزدی برای شاگرد نمی‌پردازد و پس از طی دوره و قبولی در آزمون و دریافت گواهینامه، شاگرد در کارگاه مشغول به کار شده و یا خود کارگاه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/2310/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول