اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان خبر داد

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 5.5 میلیون نفر در کردستان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 5 میلیون و500 هزار نفر در سال گذشته در این استان خبر داد.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 5.5 میلیون نفر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی پنج‌شنبه شب در چهارمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش تمامی فعالان این عرصه و لطف و توجه مسئولین مرکز اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان در تحقق اهداف با توجه به سند راهبردی سازمان به بهترین شکل عمل کرده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت ما حرکت برنامه‌ریزی شده براساس سند راهبردی است، گفت: بر اساس سند چشم‌انداز 1404 و برنامه توسعه پنجم سند راهبردی این سازمان با هشت راهبرد عمده تدوین شده و ما نیز در استان با توجه به این راهبردها برنامه‌ریزی و حرکت می‌کنیم.

وی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در امور بین‌‌الملل را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دیده شده در این سند راهبردی عنوان کرد و افزود: استان کردستان در این راستا جزء استان‌های پیشتاز است و تاکنون دو مرتبه از سوی ریاست سازمان فنی حرفه‌ای کشور مورد تقدیر قرار گرفته‌‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی را از دیگر راهبردهای سازمان خواند و بیان داشت: ترتیب و آموزش مربیان اقلیم کردستان، مشاوره در طراحی ساختار، حضور فعالان بخش خصوصی و تدوین استانداردها از جمله برنامه‌های ما در امور بین‌الملل است.

وی در ادامه از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 5 میلیون و 500 هزار نفر طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: 3 میلیون و 500 نفر از این تعداد در مراکز آموزش دولتی و دو میلیون نفر نیز در مراکز آموزش خصوصی فنی و حرفه‌ای استان آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی تنها به مراکز آموزشی ثابت خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان در کنار بهره‌گیری از ظرفیت آموزشگاه‌های دولتی به صورت سیار در روستاها، زندان‌ها و غیره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به متقاضیان می‌دهد.

به گفته وی، در حال حاضر 94 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خصوصی در استان در رشته‌های مختلف فعالیت و به متقاضیان آموزش‌های فنی و مهارتی ارائه می‌کند.

وی تعداد مراکز دارای چارت اداری تا دو سال گذشته در استان را 9 مرکز عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر 16 مرکز دارای چارت اداری در استان فعال است که ضمن اشتغال‌زایی برای عده‌ای زمینه توسعه هرچه بیشتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در استان را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت استخدامی 27 نفر از پرسنل و کسب رتبه سوم در زمینه جذب اعتبارات از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته در این استان بوده است.

انتهای پیام/79002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول