اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز اکرام و میلاد امام حسن مجتبی (ع) صورت می‌گیرد

بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین سفره افطاری اقوام ایرانی و ملل مسلمان در جنوب پایتخت ‌

مدیر‌ فرهنگی هنری منطقه 20 گفت: بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین سفره افطاری اقوام ایرانی و ملل مسلمان و رقابت سفره آرایی بانوان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ویژه برنامه برآستان جانان فرهنگسرای ولاء برگزار می‌شود.

بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین سفره افطاری اقوام ایرانی و ملل مسلمان در جنوب پایتخت ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید رضا موسوی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از رقابت سفره‌آرایی افطار بانوان شهرری همزمان با چهارمین سال اجرای ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان برآستان جانان در شهرری خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری برنامه بر آستان جانان فرهنگسرای ولاء «مسابقه سفره‌های آسمانی» همراه با بزرگ‌ترین و بهترین تزئین سفره افطار شهرهای ایران و کشورهای مسلمان همجوار برپا می‌شود.

مدیر‌ فرهنگی هنری منطقه 20 ادامه داد: رقابت بزرگ سفره افطار شهرهای ایران و کشورهای مسلمان همجوار چهارشنبه دوم مرداد ماه سال جاری و همزمان با 15 ماه رمضان برگزار می‌شود.

موسوی در این ارتباط گفت: این رقابت با هدف شکوفایی استعدادهای نهفته بانوان و بالابردن مهارت‌های خانه‌داری و ساده زیستی در ویژه برنامه‌های بر آستان جانان فرهنگسرای ولاء در مجتمع فرهنگی ـ ورزشی قمر بنی هاشم علیه‌السلام (جانبازان) برگزار می‌شود.

مدیر‌ فرهنگی هنری منطقه 20 تاکید کرد: این جشنواره با محوریت آشناسازی شهروندان از انواع غذاهای کشورها و استان‌های دیگر و فرهنگ‌سازی غذاهای بومی برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای ولاء ذکر کرد: تا به حال قوم‌های مختلفی چون عشایر عرب بغداد، افغانستان، گروه‌های لر لرستان، آذری‌ها، کردهای کردستان و اقوام فارس ثبت‌نام کرده‌اند و قرار است در این روز شرکت کنندگان علاوه بر غذاهای محلی پوشش‌های محلی هر کشور و استان را نیز داشته باشند.

مدیر‌ فرهنگی هنری منطقه 20 عنوان کرد: شرکت کنندگان علاوه بر پوشش محلی و قومی دستور پخت افطاری و سفره آرایی را نیز در همان محل به‌صورت آموزشی و مکتوب ارائه می‌دهند.

موسوی گفت: در این مسابقه علاقمندان پس از ثبت‌نام، در شب 15 ماه مبارک رمضان در مراسم برآستان جانان سفره‌های افطاری شهر و کشور خود را آماده کرده و در جشنواره سفره‌های آسمانی، در معرض دید عموم می‌گذارند.

وی تصریح کرد: این مسابقه قبل از اذان مغرب همزمان با روز تکریم و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) داوری می‌شود و بعد اذان شرکت کنندگان با غذاهای خود به مخاطبان دیگر افطاری خواهند داد.

دبیر این جشنواره ذکر کرد: «سفره‌های آسمانی» همزمان با برنامه بر آستان جانان فرهنگسرای ولاء در مکان برگزاری برآستان جانان شهرری واقع در خیابان فدائیان اسلام، مجتمع فرهنگی ـ ورزشی قمر بنی هاشم علیه‌السلام (جانبازان) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دبیر خانه این رقابت در مجتمع فرهنگی ـ هنری شیخ صدوق (ره) واقع در فلکه اول دولت‌آباد، بوستان مهران است.

انتهای پیام/2462/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول