اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در گلستان:

افطاری دادن باید موجب الفت بین دلها شود

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان، افطاری دادن به نیازمندان را یکی از توصیه‏های نبی مکرم اسلام (ص) در ماه مبارک رمضان ذکر کرد و گفت: افطاری دادن باید موجب الفت بین دلها شود.

افطاری دادن باید موجب الفت بین دلها شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حضرت آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی امشب در جمع مردم گرگان اظهار داشت: آقا میرزا جواد تبریزی می‏فرمودند که باید مراقب باشیم؛ افطاری دادن برای کسب شهرت و نام نباشد.

وی افزود: میهمانانی که برای افطاری دعوت می‏شوند و کیفیت غذاها باید موجب رضایت پروردگار شوند.  

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه توبه از گناهان را یکی دیگر از سفارشات پیامبر گرامی اسلام (ص) ذکر و خاطرنشان کرد: انسان گرفتار گناهان است و بر همین اساس نیاز شدید به توبه دارد. 

نورمفیدی با بیان اینکه دعا هنگام نماز یکی دیگر از سفارشات پیامبر گرامی اسلام (ص) است، اضافه کرد: آن حضرت سفارش کرده که هنگام نماز دست‏ها را به آسمان بلند کرده و دعا کنید.   

به گفته وی، اگرچه ما پروردگار را نمی‏بینیم، اما او ما و اعمالمان را می‏بیند و به آنها پاسخ می‏دهد.  

روزه‎داران از تندخویی پرهیز کنند

نماینده ولی‏فقیه در امور اهل سنت استان‏های گلستان و گیلان استغفار و طلب مغفرت از پروردگار را یکی دیگر از تأکیدات پیامبر گرامی اسلام (ص) در ماه مبارک رمضان ذکر کرد. 

نورمفیدی خاطرنشان کرد: روزه‏داران طبق سفارشات پیامبر عظیم‏الشأن اسلام (ص) باید حسن خلق داشته باشند و از تندخویی نسبت به یکدیگر پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: مردان مراقب باشند که هنگام غروب آفتاب که عرصه بر آنها تنگ می‏شود تندخویی نکنند و زنان هم به دلیل حجم زیاد کار در منزل مراقب رفتار خود باشند. 

کسی که حسن خلق داشته باشد از پل صراط عبور می‎کند

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان اظهار داشت: طبق فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) کسی که حسن خلق داشته باشد از پل صراط عبور می‏کند.  

نورمفیدی تأکید کرد: کاسب و مشتری، کارمند و ارباب رجوع، والدین و فرزندان و همه اقشار و صنوف باید مراقب اخلاق و رفتار خود باشند تا به آنها آسیبی نرسد.

وی ادامه داد: آسان‏گیری بر زیردستان و شر نرساندن به دیگران از جمله مواردی هستند که در خطبه شعبانیه پیامبر گرامی اسلام (ص) در مورد ماه مبارک رمضان تأکید شده‏اند. 

کارفرماها ماه رمضان بر زیردستان آسان بگیرند

امام جمعه گرگان تصریح کرد: کارفرماها توجه داشته باشند که زیردستان وی اگر تا قبل از ماه رمضان روزی هشت ساعت کار می‏کردند در این ماه برای احترام به ماه مبارک و روزه‌دار، زمان آن را کاهش دهند.   

نورمفیدی بر عرض ادب به محضر پیامبر گرامی اسلام (ص) در همه ماه‏ها به ویژه ماه مبارک رمضان تأکید کرد و متذکر شد: سعادت دنیا و آخرت مسلمانان مرهون تلاش‌های آن مرد بزرگ است که زمینه‏ساز نجات انسان شد.  

وی اظهار کرد: طبق فرموده نبی مکرم اسلام (ص) کسی که در ماه مبارک رمضان زیاد بر من صلوات بفرستد، پروردگار میزان اعمال او را افزایش می‏دهد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، تلاوت قرآن را یکی دیگر از توصیه‏های پیامبر عظیم‏الشأن اسلام (ص) در خطبه مشهور شعبانیه ذکر کرد و اذعان داشت: تلاوت قرآن باید برای فهم محتوا و معارف الهی باشد.

نورمفیدی در پایان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز و شیاطین در غل و زنجیر هستند، اضافه کرد: در این ماه باید از پروردگار بخواهیم که درهای بهشت همیشه بر روی ما باز و شیاطین همیشه در غل و زنجیر باشند.

انتهای پیام/83003/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول