اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

دلایل ضعف بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در جلب مشارکت‌های مردمی

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد حمایتی در میزان جلب مشارکت‌های مردمی تاکنون ضعیف عمل کرده و نیازمند همت و همراهی اصحاب رسانه در جذب و جلب مشارکت‌ها است.

دلایل ضعف بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در جلب مشارکت‌های مردمی

فضل‌الله اتابک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به میزان اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت‌های مردمی بهزیستی در سطح کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بهزیستی استان در جذب مشارکت‌های مردمی به منظور کمک به نیازمندان و مددجویان تاکنون اطلاع‌رسانی خوبی انجام نداده است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نقش رسانه‌ها در میزان اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه در جلب و جذب مشارکت‌های مردمی را مهم برشمرد و گفت: رسانه‌های مکتوب و مجازی و رسانه ملی با همکاری و همراهی با این نهاد حمایتی می‌توانند نقش موثر و بسزایی در جذب مشارکت‌ها داشته باشند.

وی، در ادامه از برگزاری همایش خیرین در افقی روشن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف بهزیستی بخش زیادی از معلولان و نیازمند را شامل می‌شود و نیازمند مراقبت‌های مختلف در دوران گوناگون هستند، از این‌رو سعی بر برگزاری این همایش داریم که رسانه‌ها می‌توانند پل ارتباطی مناسبی برای جذب مشارکت‌ها باشند.

اتابک در ادامه خواستار مشارکت مردم در رفع مشکلات قشر آسیب‌پذیر جامعه شد و گفت: با توجه به این‌که میزان مشارکت مردمی در این خصوص ضعیف است، رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ مشارکت در جامعه اهتمام ویژه در این خصوص داشته باشند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود 90 درصد اعتبارات بهزیستی کشور را از طریق منابع متمرکز بیان کرد.

وی، با بیان این‌که آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است و در صورت کوتاهی در امر پیشگیری درمان و مقابله با معضلات اجتماعی به راحتی امکان‌پذیر نبوده، اذعان کرد: تنها بهزیستی قادر به مقابله با آسیب‌ها نبوده و مسئولان ارشد اجرایی و متولیان امر باید به میدان آیند تا بتوان میزان آسیب‌ها را کاهش داد.

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد این سازمان را دارای 80 نوع فعالیت عنوان کرد و گفت: تاکنون 80 درصد از این فعالیت‌ها در استان به بخش خصوصی واگذار شده است.

اتابک از واگذاری 305 مهد کودک به بخش خصوصی خبر داد و افزود: این واگذاری‌ها اشتغالزایی 700 نفری را در پی داشته که در حال حاضر حدود 520 مرکز وابسته به این نهاد حمایتی از جمله مراکز توانبخشی، مراکز ترک اعتیاد، مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و مهد کودک و روستا مهد در سطح استان ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد افراد تحت حمایت حوزه توانبخشی استان اشاره کرد و گفت: در سطح استان بیش از 10 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر تحت پوشش این حوزه هستند که خدمات مضاعف و در حد توان به جامعه هدف ارائه می‌شود.

این مسئول در ادامه حوزه امور اجتماعی را از بخش‌های مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: بخش امور اجتماعی و اورژانس اجتماعی از واحدهای مهم و حساس مدنظر مسئولان مربوطه در سازمان هستند که احساس خطر در این حوزه به نسبت بیشتر است و نیروهای صاحب نظر و متخصص در اورژانس اجتماعی خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/82011/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول