حسین افشارمقدم امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یک صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آئیننامه ارائه خدمات فوریتهای اجتماعی را تصویب کرده بود که امروز این آئیننامه به اداره کل بهزیستی قزوین ابلاغ شد.
این مسئول ادامه داد: طبق این آئیننامه فوریتهای اجتماعی خدمات تخصصی مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی، پاسخگوی تلفنی فوریتهای اجتماعی 123 و سیار فوریتهای اجتماعی به موقع به صورت شبانهروزی و رایگان به جامعه هدف اداره کل بهزیستی قزوین ارائه میشود.
وی با بیان اینکه خشونتدیدگان خانگی از قبیل کودکان، همسران، سالمندان و معلولان آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کردهاند و خانواده آنان مشمول دریافت خدمات فوریتهای اجتماعی میشوند، بیان کرد: دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیبدیده اجتماعی، زوجهای متقاضی طلاق و در معرض طلاق، کودکان خیابانی و افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی در معرض آسیب نیز از دیگر دریافتکنندگان این خدمات هستند.
مدیرکل بهزیستی قزوین تصریح کرد: مرکز فوریتهای اجتماعی اداره کل بهزیستی قزوین طبق این آئیننامه موظف به شناسایی مناطق و کانونهای آسیبزا و آسیبهای شایع و در حال شیوع در سطح کشوری، منطقهای و محلی، تقویت مداخلههای اجتماعی و روانی قبل از مداخلههای قضایی و انتظامی و مداخله در بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی شده است.
افشارمقدم عنوان کرد: طبق آئیننامه فوق تسهیل دسترسی دریافتکنندگان خدمات فوریتهای اجتماعی به خدمات تخصصی مورد نیاز از طریق سطوح فوریتهای اجتماعی، توانمندسازی دریافتکنندگان خدمات فوریتهای اجتماعی و ارائه خدمات به گروههای هدف ارجاعی از سازمانهای مربوطه از دیگر وظایف مرکز فوریتهای اجتماعی بهزیستی قزوین است.
این مسئول یادآور شد: دریافتکنندگان خدمات فوریتهای اجتماعی به صورت خودمعرف یا ارجاعی که از سوی مراجع قضایی و انتظامی، گزارشهای مردمی و سایر نهادها معرفی شدهاند، پذیرش میشوند.
مدیرکل بهزیستی قزوین عنوان کرد: خدمات فوریتهای پزشکی اداره کل بهزیستی قزوین با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش بحرانهای فردی، خانوادگی و اجتماعی به جامعه هدف این اداره کل ارائه میشود.
انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004