اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی قزوین خبر داد

ابلاغ آئین‌نامه ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی به قزوین

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: با موافقت دولت آئین‌نامه ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به اداره کل بهزیستی قزوین ابلاغ شد.

ابلاغ آئین‌نامه ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی به قزوین

حسین افشارمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل یک صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آئین‌نامه ارائه خدمات فوریت‌های اجتماعی را تصویب کرده بود که امروز این آئین‌نامه به اداره کل بهزیستی قزوین ابلاغ شد.

این مسئول ادامه داد: طبق این آئین‌نامه فوریت‌های اجتماعی خدمات تخصصی مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، پاسخگوی تلفنی فوریت‌های اجتماعی 123 و سیار فوریت‌های اجتماعی به موقع به صورت شبانه‌روزی و رایگان به جامعه هدف اداره کل بهزیستی قزوین ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه خشونت‌دیدگان خانگی از قبیل کودکان، همسران، سالمندان و معلولان آزاردیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند و خانواده آنان مشمول دریافت خدمات فوریت‌های اجتماعی می‌شوند، بیان کرد: دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی، زوج‌های متقاضی طلاق و در معرض طلاق، کودکان خیابانی و افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی در معرض آسیب نیز از دیگر دریافت‌کنندگان این خدمات هستند.

مدیرکل بهزیستی قزوین تصریح کرد: مرکز فوریت‌های اجتماعی اداره کل بهزیستی قزوین طبق این آئین‌نامه موظف به شناسایی مناطق و کانون‌های آسیب‌زا و آسیب‌های شایع و در حال شیوع در سطح کشوری، منطقه‌ای و محلی، تقویت مداخله‌های اجتماعی و روانی قبل از مداخله‌های قضایی و انتظامی و مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی شده است.

افشارمقدم عنوان کرد: طبق آئین‌نامه فوق تسهیل دسترسی دریافت‌کنندگان خدمات فوریت‌های اجتماعی به خدمات تخصصی مورد نیاز از طریق سطوح فوریت‌های اجتماعی، توانمندسازی دریافت‌کنندگان خدمات فوریت‌های اجتماعی و ارائه خدمات به گروه‌های هدف ارجاعی از سازمان‌های مربوطه از دیگر وظایف مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی قزوین است.

این مسئول یادآور شد: دریافت‌کنندگان خدمات فوریت‌های اجتماعی به صورت خودمعرف یا ارجاعی که از سوی مراجع قضایی و انتظامی، گزارش‌های مردمی و سایر نهادها معرفی شده‌اند، پذیرش می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی قزوین عنوان کرد: خدمات فوریت‌های پزشکی اداره کل بهزیستی قزوین با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی به جامعه هدف این اداره کل ارائه می‌شود.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول