اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه:

517 نفر از بهزیستی سوادکوه مستمری می‌گیرند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه با اشاره به فعالیت‌های بخش توان‌بخشی این اداره، گفت: 517 نفر از بهزیستی سوادکوه مستمری ماهانه می‌گیرند.

517 نفر از بهزیستی سوادکوه مستمری می‌گیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، حاتم دادمهر ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های امور توانبخشی بهزیستی سوادکوه با اشاره به اینکه 25 تا 31 تیر ماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است، گفت: بازتوانی و بهبود وضعیت فرد معلول در جنبه‌های مختلف برای ارتقای وی به بالاترین سطح ممکن برای فعالیت و تلاش برای ایجاد زندگی مستقل در برنامه‌های این واحد قرار دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه از انواع معلولیت‌ها در بخش‌های حسی،جسمی، ذهنی و اجتماعی خبر داد و افزود: ارائه خدمات به معلولان، پیگیری امور مناسب‌سازی در شهرها، توزیع وسایل کمک توان‌بخشی، ارائه مشاوره، صدور کارت شناسایی معلولان، مستمری ماهانه، پرداخت شهریه دانشجویی، ساماندهی بیماران روانی مزمن و اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) از وظایف اداره بهزیستی است.

وی به صدور و تعویض دفاتر درمانی به تعداد 700 فقره و هزینه صندوق درمان به مبلغ بیش از 56 میلیون ریال اشاره کرد و افزود: 117 نفر از طرف بهزیستی شهرستان سوادکوه در یک سال اخیر برای انشعاب رایگان آب و برق و گاز و پروانه رایگان ساخت و ساز به مبلغ بیش از 2 میلیارد و 870 میلیون ریال معرفی شدند.

دادمهر به کمک 600 میلیون ریالی اداره بهزیستی برای کمک هزینه تحصیلی، کمک ماهانه به بیماران روانی، کمک هزینه نگهداری و ترخیص از مراکز، پرستاری معلولان، هزینه دانشجویی، کمک هزینه بیماران روانی مزمن و کمک بدون عوض به 283 نفر در سوادکوه خبر داد و یادآور شد: اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه به 517 نفر به صورت ماهانه 400 هزار ریال مستمری پرداخت می‌کند.

عضو شورای اداری شهرستان سوادکوه به برگزاری شش جلسه کمیسیون پزشکی و اعلام نظر برای 68 پرونده توان‌خواهان در سوادکوه اشاره و خاطرنشان کرد: 630 میلیون ریال برای معرفی توان‌خواهان برای تهیه نقشه با تخفیف 50 درصد به نظام مهندسی به تعداد 42 مورد اختصاص یافته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه به توزیع 12 سری وسایل بهداشتی معلولان ضایعه نخاعی و مناسب‌سازی مسکن 18 فرد مددجو و توزیع وسایل کمک توان‌بخشی برای 35 نفر و شناسایی و تشکیل پرونده جدید برای 89 نفر اشاره و تصریح کرد: 530 بن کارت به توان‌خواهان بهزیستی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/86015/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول