اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

چتر حمایتی امور اجتماعی بهزیستی بر سر 4602 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 4 هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی زیر چتر حمایتی امور اجتماعی هستند.

چتر حمایتی امور اجتماعی بهزیستی بر سر 4602 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علیرضا موسوی‌امجد ظهر امروز در نشست با خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی را شامل چهار دفتر عنوان کرد و گفت: دفتر امور کودک و نوجوان، دفتر امور شبه خانواده، دفتر امور زنان و خانواده و امور آسیب‌دیدگان اجتماعی جزء چهار دفتر تحت نظارت امور اجتماعی سازمان بهزیستی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تعداد جامعه هدف تحت پوشش دفتر امور اجتماعی استان را 4 هزار و 602 خانوار عنوان کرد و گفت: در این بخش از معاونت سازمان بهزیستی استان خدمات مضاعف و گسترده‌ای به جامعه هدف ارائه می‌کند.

این مسئول مهمترین بخش در حوزه امور اجتماعی را توانمندسازی زنان عنوان کرد و گفت: زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست بخشی از جامعه هدف این واحد هستند که هدف از ساماندهی و خدمات‌دهی افراد تبدیل کردن استعدادهای بالقوه به بالفعل تبدیل شود که تاکنون خدمات مضاعفی در این راستا به افراد ارائه شده است.

موسوی‌امجد دفتر امور کودک و نوجوان را از دیگر بخش‌های امور اجتماعی عنوان کرد و گفت: ساماندهی مهد کودک‌ها و صدور مجوز از وظایف این حوزه در بخش امور اجتماعی است که در مهدهای کودک مطابق قانون اساسی قبل از آموزش اجباری آموزش تربیتی بر عهده بهزیستی است که خدمات مورد نیاز در مهد کودک‌ها و روستا مهدها ارائه می‌شود.

وی، تعداد مهد کودک‌های کهگیلویه و بویراحمد را 305 مهد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 71 مهد شهری و 234  روستا مهد در سطح استان وجود دارد که  کلیه کودکان در نقاط محروم استان از آموزش‌های تربیتی نیز بهره‌مند می‌شوند.

موسوی‌امجد دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی را از دیگر برنامه‌های خدمات‌دهی در بخش امور اجتماعی به جامعه هدف عنوان کرد و گفت: آمار آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش بوده و به منظور جلوگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مراکز مداخله در بحران، خط تلفن 123، مراکز کاهش طلاق و .. راه‌اندازی و آماده ارائه خدمات به جامعه هدف است.

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد دغدغه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی خط تلفن 123 از خدمات ارزشمندی است که در تمام شهرستان‌های استان فعال و همه‌موقع پاسخگوی افراد است.

انتهای پیام/82011/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول