اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر مطرح کرد

اتخاذ تصمیمات کوتاه و بلند مدت برای مقابله با مشکلات کم آبی

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: برای مقابله با مشکلات کم آبی در استان برنامه‌ها و تصمیمات کوتاه‌، میان و بلند مدت اتخاذ شده است.

اتخاذ تصمیمات کوتاه و بلند مدت برای مقابله با مشکلات کم آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، کاظم مرادی اظهار داشت: برنامه‌های کوتاه مدت شامل آبرسانی سیار ، میان مدت شامل حفر چاه و بلند مدت شامل پیگیری خط دوم کوثر و احداث آب‌شیرین کن است که در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: جلسات متعددی با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران دستگاه‌های مرتبط برای حل مشکلات کم آبی در استان برگزار شده و مصوبات این نشست‌ها نیز در حال پیگیری و اجراست.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر یادآور شد: مشکلات کم آبی در استان بوشهر متاثر از پدیده خشکسالی است که قریب یک دهه استان با این پدیده درگیر است، ضمن اینکه کاهش متوسط نزولات آسمانی و بارندگی هم بر مشکلات آب استان می‌افزاید.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه اداره کل مدیریت بحران با جدیت پیگیر رفع مشکلات کم آبی در استان بوشهر است، گفت: پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات آب استان از طریق مکاتبه معاون امور عمرانی با روسای سازمان‌های مرکزی کشوری از جمله مهندس قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مهندس ثمره هاشمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور صورت گرفته است.

مرادی ادامه داد: در همین ارتباط مکاتبات متعددی با مسئولان اجرایی استان که با موضوع آب در ارتباط هستند از جمله آبفا، آبفار، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی صورت گرفته و تاکید شده از تمام ظرفیت‌های موجود و امکانات در اختیار برای به مدیریت بهینه توزیع آب استفاده کنند.

مرادی گفت: همواره پیش از بروز بحران در موضوعات مختلف با هماهنگی‌های لازم پیشگیری را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهیم تا مشکلات به حداقل برسد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات فراروی استان تامین آب شرب است که در صورت عدم تدبیر لازم بخش اقتصادی و کشاورزی استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر تصریح کرد: به دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع آب تاکید شده برنامه‌ریزی دقیقی در مورد سهمیه بندی و تعیین سرانه مصرف آب شهرستان‌ها را معمول دارند.

مرادی اضافه کرد: شرکت‌های آبفا و آبفار از ظرفیت تانکرهای سیار آبرسان برای آبرسانی استفاده کرده و در صورت نیاز به تانکرهای بیشتر درخواست خرید ارائه دهند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: به فرمانداران هم تاکید کردیم با جدیت و دقت مشکلات کم آبی را مدیریت کرده و گزارشات خود از وضعیت تامین آب در مناطق مختلف به اداره کل مدیریت بحران ارسال کنند.

انتهای پیام/66006/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول