اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر خواستار شد

تامین 400 میلیارد ریال برای حل مشکلات کم آبی در استان بوشهر

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: برای حل مشکلات کم آبی در استان، از مسئولان کشور درخواست تامین 400 میلیارد ریال اعتبار کردیم.

تامین 400 میلیارد ریال برای حل مشکلات کم آبی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای حل معضل کم آبی در استان بوشهر اظهار داشت: پیگیری‌های متعددی در این زمینه صورت گرفته و اداره کل مدیریت بحران استانداری نیز با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط و فرمانداران نیز باید نهایت همکاری را با اداره کل مدیریت بحران برای حل مشکلات کم آبی در استان داشته باشند.

معاون استاندار بوشهر اعلام کرد: در نامه‌های جداگانه به رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ضمن تشریح وضعیت منابع آبی استان بوشهر، پیشنهاد تامین اعتبار 400 میلیارد ریالی برای حل مشکلات آب را کردیم.

رستمی ادامه داد: این میزان اعتبار را برای حفر و تجهیز 4 حلقه چاه، کف شکنی حداقل 20 حلقه چاه، خرید آب از بخش خصوصی، آبرسانی سیار به شهرها و روستاهای استان درخواست شده است.

وی افزود: همچنین برای اجرای دو پروژه نیمه تمام آبرسانی در دشتی و تنگستان و رفع مشکل آب 13 روستا و خرید 20 دستگاه تانکر آبرسانی درخواست اعتبار کردیم که در مجموع 400 میلیارد ریال می‌شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر در ارتباط با مناطقی که در استان با کم آبی مواجه هستند، گفت: برخی روستاهای شهرستان جم، تنگ ارم و بوشکان در دشتستان، عسلویه و نخل تقی و بیدخون، در تنگستان روستاها خوزشهاب و زیراهک و بریکان و سالم آباد و در شهرستان دشتی نیز شهرهای شنبه و روستاهای لاور و کبگان با کم آبی مواجه هستند.

رستمی گفت: تامین مطمئن و مستمر آب آشامیدنی مراکز شهری و روستایی استان‌ از جمله دغدغه‌های همیشگی مسئولان استان است.

معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان و وقوع خشکسالی، کاهش متوسط میزان بارندگی در سال‌های اخیر، استفاده صنایع نفت و گاز از منابع آبی نیز سبب کاهش سفره‌های زیرزمینی و تشدید کم آبی در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق روستایی شده است.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول