اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک:

بیش از 20 واحد ورمی کمپوست در آبیک فعالیت می‌کند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: با توجه به ظرفیت مستعد شهرستان آبیک در زمینه تولید کود ورمی کمپوست؛ بیش از 20 واحد ورمی کمپوست در این شهرستان فعالیت دارد.

بیش از 20 واحد ورمی کمپوست در آبیک فعالیت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیژن لطفی افزود: شهرستان آبیک به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق تولید ورمی کمپوست در استان و منطقه محسوب می‌شود.

وی به سایت تولید ورمی کمپوست کشت و صنعت زیاران ـ طالقان در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این سایت از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی ورمی کمپوست شهرستان با ظرفیت حداقل یک‌هزار تن در هر دوره بوده که به علت بالا بودن کیفیت محصول تولیدی قسمتی از آن به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

لطفی تصریح کرد: با توجه به مضرات کودهای شیمیایی و اثرات مخرب آن به محیط زیست و سلامت افراد جامعه، تولید کودهای آلی به عنوان یکی از اهداف مهم  می‌باشد.

وی یکی از بهترین نوع کودهای آلی را کود ورمی کمپوست ذکر کرد.

این مقام مسئول به اهمیت تولید کود ورمی کمپوست اشاره کرد و گفت: این نوع کودها علاوه بر کمک به احیا و حفظ محیط زیست موجب استفاده مطلوب‌تر از ضایعات کشاورزی و بقایای گیاهی و دامی و همچنین موجب ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول