اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل:

380 مسجد میزبان تلاوت نور است

سرپرست کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل گفت: بیش از 380 مسجد در جای جای استان اردبیل میزبان طرح تلاوت نور هستند.

380 مسجد میزبان تلاوت نور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در جریان بازدید از اجرای طرح تلاوت نور در مساجد و کانون‌های فرهنگی، هنری در اردبیل اظهار داشت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و انس و صمیمیت با کلام الهی برگزار می‌شود که کم هزینه‌ترین راه برای مطالعه و خواندن قرآن کریم است و به یقین به همبستگی و همراهی امت اسلامی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: در طول سال طرح تلاوت نور با خواندن یک صفحه از قرآن بعد از نماز یومیه مغرب و عشا در مساجد اجرا شده که در ایام مبارک ماه رمضان این طرح به صورت تلاوت یک جزء قرآن انجام می‌شود.

سقا خاطر نشان کرد: به یقین خواندن قرآن کریم اطمینان و آرامش قلب می‌بخشد و به همین جهت است که از قرآن به نام شفای قلب‌ها و روح‌ها یاد می‌شود که در حقیقت فرمان دل انسان‌ها و به شکوفا نشستن استعدادهای آنها است.

این مسئول اضافه کرد: برای زدودن زنگار غم و گناه تلاوت قرآن و روی آوردن به این کلام الهی بسیار مؤثر و کارساز است و به نظر می‌رسد تلاوت کلام الهی یکی از شیوه‌ها و روش‌های بهره‌گیری در سالم زیستن و حرکت به سمت تعالی است.

وی بیان کرد: در اجرای تلاوت نور که در 380 مسجد استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود کشف استعدادها، انس و تدبر در قرآن کریم برای قشر جوان و نوجوان مد نظر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان یادآور شد:‌ در این برنامه در حقیقت نوعی آموزش مفاهیم و روان‌خوانی قرآن کریم نیز انجام می‌شود که در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد یاد شده طرح تلاوت قرآن با حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در حال برگزاری است.

سقا ادامه داد:‌ به مساجدی که داوطلب اجرای طرح تلاوت نور هستند علاوه بر توزیع قرآن کریم و رحل، سایر امکانات نیز در حد وسع و توان در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا با همکاری هیئت امنای مساجد و امام جماعت محله این طرح با علاقمندی و شور و حال خاص انجام شود.

وی مجالست با قرآن کریم را بهترین مجالست و عالی‌ترین تدبیر در پیشبرد بهتر امور توصیف کرد و گفت: هر کس با قرآن انس بگیرد در حقیقت خود را از روزمرگی و هلاکت در مسایل مرسوم زندگی نجات داده و خود را به سمت یک حقیقت واقعی و اندیشه‌های ارزشمند سوق داده است.

انتهای پیام/62006/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول