اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

مرمت مسجد سید تقی بازار جهانی تبریز به پایان رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از پایان مرمت مسجد تاریخی سید تقی در مجموعه بازار جهانی تبریز خبر داد.

مرمت مسجد سید تقی بازار جهانی تبریز به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرمت این مسجد قاجاری با حضور و مشارکت فعال هیئت امنای بازار و مسجد سید تقی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مسجد سید تقی در راسته رهلی بازار قرار گرفته است، افزود: این مسجد دارای دو ورودی یکی از راسته رهلی بازار و نیز ورودی دیگری از داخل کوچه با دربی جداگانه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی مسجد سید تقی را تشکیل شده از طاق و طویزه خواند و گفت: این مسجد دارای ستون‌های سنگی و دو نیم طبقه در شرق و غرب آن است.

محمدی با اشاره به مرمت‌های انجام شده در این مسجد تصریح کرد: دیوار ضلع شرقی که نشست کرده و دچار ترک‌هایی شده بود مرمت شده و سقف و پشت بام نیز آواربرداری، سبک‌سازی و مرمت شده است.

وی تصریح کرد: داخل مسجد سیدتقی لایه‌برداری شده و با مرمت بخش‌های فرسوده بندکشی مجددی نیز انجام گرفته است.

این مقام مسئول همچنین مرمت نیم طبقه‌های داخل مسجد، کف‌سازی، اجرای کانال نم‌زدا و بلوکاژ را از دیگر مرمت‌های انجام گرفته در مسجد سیدتقی برشمرد.

محمدی با تاکید بر مشارکت 50 درصدی هیئت امنای بازار و مسجد در مرمت این بنای تاریخی و مذهبی یادآور شد: با اتمام مرمت، این مسجد هم‌اکنون آماده بهره‌برداری از سوی بازاریان و نمازگزاران است و تنها مرمت نمای بیرونی آن در ورودی راسته رهلی بازار در دست کار قرار دارد.

وی با اشاره به وجود 14 مسجد تاریخی در محوطه بازار جهانی تبریز خاطرنشان کرد: فضای معنوی بازار تبریز از دیرباز تاکنون با وجود مساجد تاریخی متعدد برجسته و ممتاز بوده است.

انتهای پیام/60002/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول