اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت ادامه روند شکار غیر قانونی

احتمال انقراض «گوسفند وحشی» در منطقه بلوچستان وجود دارد

رئیس اداره محیط زیست نیکشهر هشدار داد؛ در صورت عدم برخورد با شکارچیان غیرقانونی، نسل گونه کمیاب گوسفند وحشی موسوم به «اوریال» در منطقه بلوچستان منقرض خواهد شد.

احتمال انقراض «گوسفند وحشی» در منطقه بلوچستان وجود دارد

حسن کیخا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیکشهر اظهار داشت: حراست از محیط زیست یکی از عوامل موثر در توسعه پایدار کشور است و این مهم جز با نظارت دقیق مردمی و اجرای ضوابط و استانداردها امکان‌پذیر نخواهد شد.

وی با تاکید بر نقش شهروندان به عنوان حافظان اصلی محیط زیست افزود: چنانچه مردم نسبت به وظیفه خود آگاه باشند و به آن عمل کنند شرایط برای حفظ محیط زیست و خود پالایی طبیعی فراهم خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست نیکشهر منطقه غرب بلوچستان را محل زندگی انواع حیوانات وحشی از جمله گوسفند وحشی، بز کوهی، آهو و پلنگ ذکر کرد و تاکید کرد: مردم با شناخت این گونه‌ها و مقابله با پدیده شکار غیر قانونی جلوی انقراض این حیوانات را بگیرند.

این مسئول متذکر شد: هم‌اکنون به علت افزایش روند بی‌رویه شکار غیر قانونی، گونه کمیاب گوسفند وحشی موسوم به اوریال در منطقه قصرقند در حال نابودی است.

کیخا از شهروندان خواست در صورتی که با شکارچیان غیرمجاز مواجه شدند در اسرع وقت این اداره و مقامات انتظامی را در جریان قرار دهند.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول