اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج در مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:

‌ورزش ‌کردستان ‌مهجور ‌است/سرمایه‌گذاران بومی به داد ‌این آب و خاک برسند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم با تأکید بر لزوم تشکیل شورای‌عالی ورزش استان، تحقق این امر را تدبیر مناسبی برای برون رفت از مشکلات ورزش کردستان دانست.

‌ورزش ‌کردستان ‌مهجور ‌است/سرمایه‌گذاران بومی به داد ‌این آب و خاک برسند

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه کردستان با محرومیت عجین شده است گفت: ورزش استان هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با یادآوری قول مساعد استاندار و مسئولان تصمیم‌گیر در ‌ارتباط‌ با تشکیل شورای عالی ورزش در استان در سال 88 اظهار کرد: اما این اتفاق نیفتاد که دلیل آن روشن نیست.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید مدیرانی در رأس هیئت‌های ورزشی قرار بگیرند که توان جذب امکانات و منابع مالی را داشته باشند نه افرادی که قصد تحمیل خود به ورزش را دارند.

علوی با اشاره به سرانه یک متر فضای ورزشی در کشور اظهار کرد: این رقم در استان کردستان 36 سانتی متر است که نشان دهنده نبود اسپانسر برای سرمایه‌گذاری در ورزش استان است.

وی ورزش در کردستان را مهجور دانست و گفت: باید سرمایه‌گذاران بومی به داد فرزندان خود در این آب و خاک برسند.

نماینده مردم دیواندره و کامیاران در مجلس نهم تصریح کرد: اعتقاد دارم ورزش در کردستان با چاشنی مسائل سیاسی آمیخته شده است و باید برای رفع این معضل چاره‌اندیشی کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تشکیل شورای عالی ورزش استان می‌تواند تدبیر مناسبی در این راستا باشد خاطرنشان کرد: من در زمینه افزایش فضاهای ورزشی استان بسیار پیگیر قضایا هستم.

علوی با یادآوری قول وزیر ورزش و جوانان برای حضور در کردستان و حل مشکل تأمین اعتبارات گفت: با توجه به محرومیت فراوان استان مسئولان باید توجه بیشتری می‌کردند که این امر محقق نشد.

وی با تأکید بر اینکه بخش زیادی از مسائل ورزش در استان مربوط به بخش خصوصی است افزود: البته در این راستا مسئولان باید اشراف به قانون بودجه و برنامه پنج ساله داشته باشند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، خواستار حضور سایر دستگاه‌ها و ایفای نقش خود در تخصیص یک درصد درآمدها به ورزش شد و تصریح کرد: اجرای این قانون می‌تواند گره اعتباراتی ورزش کردستان را باز کند.

علوی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته، مرسوم است که وزارت بهداشت و اقتصاد بخشی از مسئولیت و وظایف خود را در قالب توسعه و ترویج ورزش انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل شورای عالی ورزش استان گفت: متأسفانه روزمرگی، موجب فاصله گرفتن از کارهای این چنین و عدم اجرای صحیح آنها شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم افزود: استاندار کردستان باید در بحث یک درصد اعتبارات عمرانی، دستگاه‌ها را مکلف کند تا نسبت به تخصیص آن به ورزش اقدام کنند.

علوی در پایان از تعهد خود به منظور برگزاری جلساتی با مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در راستای جذب و تأمین اعتبارات ورزش خبر داد.

انتهای پیام/79012/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول