اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان:

بخش خصوصی در ورزش کردستان فلج شده است

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه هر چه به فعالان بخش خصوصی به منظور حضور در ورزش اصرار می‌کنیم اثر ندارد، گفت: بخش خصوصی در ورزش استان فلج شده است.

بخش خصوصی در ورزش کردستان فلج شده است

مهران تیشه‌گران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه نوع کار اداره ‌کل ورزش و جوانان با بسیاری دیگر از ادارات تفاوت دارد، اظهار کرد: بحث اصلی این است که مخاطب دستگاه ورزش برخلاف بسیاری دیگر از سازمان‌ها که مخاطبانشان مردم عادی نیستند با آحاد جامعه سر و کار دارد.

وی با طرح این پرسش که در چنین حالتی چگونه می‌توان بدون برخورداری از اعتبارات مناسب و منابع انسانی کارها را به پیش برد، خاطرنشان کرد: پیش از اینکه این مسئولیت را بپذیرم تا این اندازه در جریان مشکلات مالی نبودم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با یادآوری اینکه در زمان‌های گذشته بحث پروژه‌های عمرانی در اختیار وزارتخانه و یا دستگاه‌های دیگر به جز اداره‌ کل ورزش بود، گفت: اکنون علاوه بر ورزش، موضوع جوانان نیز اضافه شده که دست مدیر را می‌بندد.

تیشه‌گران اظهار کرد: در سال 90 اداره ‌کل ورزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه داشت و از این طریق هیئت‌ها کاملاً حمایت می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: اما در طول 11 ماهی که من سکاندار ورزش کردستان شده‌ام تنها 120 میلیون تومان پول به اداره‌ کل تزریق شده که به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای این مجموعه عریض و طویل نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه در خصوص بحث روز ورزش کردستان مبنی بر ممنوعیت تصدی ریاست هیئت‌های ورزشی توسط مدیران دستگاه‌ها تصریح کرد: با دستور اخیر استاندار تاکنون 4 مدیر استعفا داده‌اند.

تیشه‌گران افزود: از زمانی که مدیر مجموعه ورزش شده‌ام تنها 4 مدیر دولتی را به عنوان سرپرست هیئت‌های ورزشی انتخاب کردم که آنها نیز توسط مجمع انتخاب شده‌اند و تاکنون 3 نفر از آنها از مسئولیت ورزشی خود کناره‌گیری کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به اینکه برخی مدیران در رأس هیئت‌های ورزشی موفقیت چندانی نداشته‌اند، خاطرنشان کرد: البته مدیرانی که خود ورزشی بوده و علاقه به کار در این زمینه دارند باید حمایت شوند.

وی با بیان اینکه با دست خالی نمی‌توان کاری از پیش برد، اظهار کرد: با وجود اینکه استاندار به دستگاه‌های دولتی پیرامون کمک مالی به ورزش تأکید داشته‌اند اما این اتفاق نیفتاده است.

تیشه‌گران در خصوص اعتبارات عمرانی اداره ‌کل ورزش و جوانان نیز گفت: در سال 90 مبلغ 12 میلیارد تومان اعتبار این سازمان بود که این رقم در سال 91 به یک میلیارد و 400 میلیون تومان کاهش یافته است که البته مشکلی بوده که در کل کشور اتفاق افتاده است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، بخش خصوصی در ورزش استان را فلج دانست و اظهار کرد: در این مدت 11 ماهه هر چه به فعالان این بخش اصرار شد حاضر به ورود در ورزش نشدند.

وی خاطرنشان کرد: ما حتی از آنها خواستیم به عنوان رئیس هیئت مشغول به کار شوند، ولی تنها گفتند کمک می‌کنیم که میزان آن هم قابل توجه نبوده است.

تیشه‌گران در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با مساعدت مسئولان زمینه رشد و بالندگی ورزش استان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول