اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی کرمان:

پیامک‌های چوپان دروغگو همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: پیامک‌های موسوم به چوپان دروغگو از سوی کلاهبرداران همچنان قربانی می‌گیرد.

پیامک‌های چوپان دروغگو همچنان قربانی می‌گیرد

هوشنگ پوررضاقلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: پیامک‌های موسوم به چوپان دروغگو همچنان برای مردم ارسال می‌شود و فردی با طرح این موضوع که من یک چوپان در شهری مرزی هستم و سکه‌هایی را پیدا کرده‌ام که می‌خواهم آنها را به شما بفروشم، قربانیان خود را شکار می‌کند.

وی تصریح کرد: افراد پس از دریافت پیامک چوپان دروغگو به شهر مورد نظر می‌رود و سکه‌ای را هم دریافت می‌کند که برای تقلبی بودن و یا نبودن آن به شهر خود باز می‌گردد و با توجه به اینکه این سکه اصل است، این شخص اقدام به فروش، منزل زمین و خودروی خود می‌کند تا بقیه سکه‌ها را به‌دست آورد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان اذعان داشت: قربانی این ماجرا پس از تامین پول مورد نیاز به شهر مورد نظر می‌رود و در زمان بازگشت فقط یک تن مجروح برگردانده و حتی همان یک سکه را هم از وی گرفته‌اند.

پوررضاقلی افزود: با توجه به اینکه محل وقوع جرم استان دیگری است، قربانیان پیامک‌های چوپان دروغگو انتظار حمایت و تشکیل پرونده در استان محل زندگی خود را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه چطور یک نفر می‌خواهد از یک معامله سود چند میلیاردی ببرد، اذعان داشت: کلاهبرداری سقفی است مجرمانه که بر روی دیوارهای طمع‌ورزی قربانی نصب می‌شود و اگر دیوارهای طمعِ قربانی نباشد، سقف کلاهبرداری مجرمانه قابل نصب نیست.

این فرمانده انتظامی عنوان کرد: تداوم غفلت شهروندان از شهروند کاملا بی‌سواد تا شهروند دارای عالی‌ترین مدارج تحصیلی به دعوت‌های تلفنی ناشناس همچنان منجر به کلاهبرداری کارت‌به‌کارت می‌شود.

پوررضاقلی گفت: به تمام پیامک‌های دریافتی توجه کنید، اما سه کار را انجام ندهید، نخست اینکه برای واریز پول به حساب شما کنار دستگاه نروید و دوم اینکه کارت خود را وارد دستگاه عابربانک نکنید.

وی ابراز داشت: در حالی که کنار دستگاه عابربانک ایستاده‌اید و کارت را وارد دستگاه کرده‌اید، دستور فرد ناشناس آن طرف خط مبنی بر بازی با دکمه‌های دستگاه را انجام ندهید.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به یکی از روش‌های سارقان با عنوان توپی‌زنی ابراز داشت: درب خانه‌های ساختمان‌های دارای دایره زرد رنگ بیرون هستند که اگر این زائده حفاظ نداشته باشد به‌راحتی و در کمتر از پنج ثانیه قابل باز شدن است و اصلی‌ترین راه سرقت منزل به شمار می‌رود.

پوررضاقلی با بیان اینکه در جامعه هویتی داریم به عنوان قربانی عنوان کرد: اگر هر فردی مراقبت‌های هوشمندانه را در رابطه با خود نداشته باشد، ممکن است، قربانی زیاده‌خواهی، ماجراجویی و رفتارهای جنایتکارانه بعضی از افراد در این جامعه شود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: شهروند مطلوب آن چنان زندگی می‌کند که قربانی جرم نشود و از وی نیز جرمی صادر نشود.

این مسئول انتظامی اذعان داشت: تداوم استفاده خانگی و تجاری تا عمق خانه و تا مرحله اعتماد مطلق به اتباع بیگانه همچنان موجب ضرر و زیان به جامعه ما را موجب می‌شود.

پوررضاقلی ابراز داشت: اتباع بیگانه که قصد دارند در آخرین ساعات ترک کشور ما مرتکب جرم علیه فرد در ارتباط با خود شوند، هویت غیرواقعی و یا مدارک ارائه شده ناکافی و غیرقابل بهره‌برداری را ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در پرونده‌های متعددی نشانه‌های اعتماد به اتباع بیگانه بیشتر از هم‌وطنان خود را دید‌ه‌ایم در حالی که اگر یک ایرانی مرتکب جرمی شود به لحاظ ریشه‌ای که در این جامعه دارد، کاملا دست‌یافتنی است.

انتهای پیام/80019/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول