اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

گیلان قربانی قاچاق چای شده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان تولید چای در اشتغال و تولید را تاثیرگذار خواند و گفت: گیلان قربانی قاچاق چای شده است.

گیلان قربانی قاچاق چای شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اکبرزاده بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان اظهار کرد: قاچاق آثار بسیار مخربی در زیرساخت‌های بنیادی جامعه ایجاد می‌کند.

وی به تهدیدهای قاچاق در اقتصاد و امنیت کشور اشاره کرد و افزود: بازار تنها هدف قاچاق‌چیان نیست و در تمام عرصه ورود می‌کنند.

اکبرزاده اجرای طرح شبنم در وزارت صنعت، معدن و تجارت را بسیار بنیادی دانست و تصریح کرد: کالا باید از طریق شبکه توزیع شود اما طرح شبنم هنوز در جامعه هدف نهادینه نشده و کالا خارج از شبکه در بازار وجود دارد.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه قاچاق کالا در اشتغال و تولید اثرگذار است، خاطرنشان کرد: متفکرانی در برهه‌ای تصمیم گرفتند سازمان چای منحل شود و قاچاق چای موزیانه به کشور ورود کرد.

وی گیلان را قربانی چای خواند و بیان کرد: قاچاق چای خسارت بزرگی در شهرستان‌های لاهیجان و املش وارد کرده است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه چایکاران در سال‌های گذشته نمی‌توانستند نیاز زندگی خود را تامین کنند، یادآور شد: بخشی از مبارزه با قاچاق به عهده دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان خواستار مبارزه تخصصی دستگاه‌های مربوطه با قاچاق کالا در استان شد.

*فرآورده‌های نفتی و لوازم آرایشی کالای قاچاق در گیلان

جانشین پلیس آگاهی گیلان نیز در جلسه مذکور به اجرای 82 مورد گشت‌های تلفیقی با دستگاه‌های مختلف به منظور کشف کالای قاچاق در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 26 طرح در زمینه کشف انواع کالای قاچاق در گیلان انجام شده است.

ابوالقاسم اکبری مشروبات الکلی خارجی، فرآورده‌های نفتی، سیگار خارجی، سلاح جنگی و شکاری، اموال فرهنگی، لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد محترقه را از جمله کالای قاچاق کشف شده در گیلان عنوان کرد.

وی از تشکیل 2 هزار و 545 فقره پرونده کالای قاچاق به ارزش 79 میلیارد و 457 میلیون ریال در استان خبر داد و تصریح کرد: امسال برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا در گیلان ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول