اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگاهی گذرا به سیر ترور در ایران

هابیلیان ایران؛ خانواده‌ای 16 هزار نفره، قربانی ابرتروریسم جهانی

خانواده بزرگ شهدای ترور با بیش از 16 هزار نفر عضو در بین ایرانیان با عنوان خانواده هابیلیان شناخته می‌شود و فرزندان، همسران، والدین و بستگان این دلسوخته عزیزان و مردان فدایی خود هستند که کوله‌بار عشق را برگرفته و پرواز کردند.

هابیلیان ایران؛ خانواده‌ای 16 هزار نفره، قربانی ابرتروریسم جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج در استان قزوین، تکرار واژه‌هایی مانند ترور، تروریسم، قربانی، جانی و جنایتکار به طور خاص نام دولت‌های مستبد آمریکایی، غربی و هم‌پیمانان خیانتکار و جنایت‌دوست آن‌ها را در اذهان متبلور می‌کند.

شکل‌گیری و پیروزی انقلاب مردمی ملت ایران در 22 بهمن‌ ماه سال 57 سرآغاز و فرصت جدیدی را در افق مبارزه با ظلم بدسرشتان و معاندان به وجود آورد و سبب هم‌بستگی عمومی برای رسیدن به اهداف اسلام و آرمان‌های اساسی همچون عدالت و قانون‌مداری مبتنی بر تشیع شد.

کانون انقلاب اسلامی که همان پایداری ملی در دفاع از ولایت، حقیقت و آزادگی بود، از ماه‌ها و حتی روز‌های نخست پیروزی مورد شیطنت، خشم و نفرت ایادی آمریکا و گروهک‌هایی قرار گرفت که دست‌نشانده و بازیچه کفر جهانی یعنی اسرائیل، سران غربی و چندین دیکتاتور دیگر بودند.

فروپاشی نظام شاهنشاهی و تجلی چشمه‌های جوشان مقاومت مردمی در چند سال نخست انقلاب اسلامی با آغاز شیطنت‌ها در برخی نقاط و کانون‌های حساس انقلابی همراه شد.

شهادت نیروهای وفادار به نظام، اصول و ارزش‌های امام راحل از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و وحشیانه‌ترین جنایات تاریخ بر دفتر جگر‌سوزی‌های خلق قهرمان ایران اسلامی به ثبت رسید.

نخستین بار تیر خصم، زهر‌آگین و همراه با کینه و عقده جریانی به نام فرقان که تیمی متشکل از فریب‌خوردگان سیاسی و دینی بودند، سینه پرمهر محمدولی قرنی رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی را شکافت و به این سبب موج ترور و ارعاب در کشور به واسطه جریان‌های کوچک گروهی و یا انفرادی منافق در شهر‌ها، نقاط مختلف و حتی روستاها و در میان خرمن‌های کشاورزی مردم بی‌گناه به راه انداخته شد.

این شهدا از قرنی، مطهری، بهشتی، رجایی و باهنر گرفته تا شهدای مناطق دیگر همان سند و طوماری هستند که با مهر خونین وفاداران و سربازان انقلاب اسلامی امضا شده و نهال انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

از اسفند ‌ماه 57 به مدت سه سال و نیم شهر‌های مختلف کشور از شمال تا جنوب به ویژه در پایتخت جمهوری اسلامی روز به روز صحنه‌هایی از زجر‌کشی و از بین رفتن لاله‌های خمینی کبیر دیده می‌شد و مردم تنها شعار هیهات و مرگ بر منافق سر می‌دادند.

انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران در هفتم تیر ماه‌ سال 1360، بمب‌گذاری به دست یکی از ایادی منافق در جلسه هیئت دولت در همان سال، بمب‌گذاری و شهادت جمعی نمازگزاران مظلوم در روز جمعه در هنگام خطبه‌خوانی رهبر انقلاب اسلامی در سال 60، ترور‌های ناجوانمردانه کوچه‌ و بازاری، به آتش کشیدن خرمن‌های گندم، جو و علوفه دامی و کشاورزی حتی در نقاط محروم و روستایی، شهادت نیرو‌های رزمنده در منازل شخصی برابر دیدگان فرزندان و خانواده آنان تنها سرسوزن و ذره‌ای از جنایاتی به شمار می‌رود که به دست جریان‌های نفاق به کینه انقلاب با شهادت فرزندان انقلاب رقم خورده است.

نفوذ تروریسم برای ضربه به کیان ایران اسلامی

امام جمعه آوج در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار داشت: جمهوری اسلامی از روز نخست پیروزی تا به امروز قربانی ترور و نفوذ تروریسم برای ضربه به کیان اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین هاشمی با بیان موفقیت مردمی در به پیروزی رساندن اصل انقلاب اسلامی ضربه‌ای بزرگ بر پیکره دشمنان وارد آورد، تصریح کرد: دشمنان که با پیروزی انقلاب اسلامی در اندیشه مصادره و تصاحب انقلاب اسلامی بودند، از همان ماه‌های نخستین انقلاب دست به دامن نقشه‌های شوم و شیطانی شدند.

وی بیان کرد: منافقان و عناصر مزدور داخلی که درصدد چرخش و تغییر جمهوری اسلامی و حاکمیت مجدد لیبرالیسم و ایادی آمریکا بر کشور بودند، برای حفظ منافع کفر به ترور‌های ناجوان‌مردانه دست زدند و از میان برداشتن چهره‌های انقلابی را آغاز کردند.

امام جمعه آوج ادامه داد: ملت بیدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی با قاطعیت از همان ابتدا در برابر ترور‌هایی که به شهادت شخصیت‌های چهره‌های سیاسی و فرهنگی منجر شد، ایستادگی کردند.

هاشمی به شهادت آیت‌الله مرحوم بهشتی و 72 تن از یاران وی در دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران اشاره کرد و افزود: دشمنان با به شهادت رساندن دکتر بهشتی که در رده ‌شخصیت‌های برجسته نظام اسلامی و رأس قوه مقننه قرار داشت، در این پندار بودند که حتماً مردم از این انقلاب دست کشیده، اصل نظام را فراموش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وجود ارزشمند شهید بهشتی برای انقلاب اسلامی ذخیره‌ای بزرگ بود و دشمنان با این عمل غیرانسانی قلوب ملت را جریحه‌دار کردند، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با وجود تمام ترور‌های اوایل انقلاب با قدرت به راه خود ادامه داد و جنگ تحمیلی و دوره‌های سخت‌تری را نیز تا به امروز از پشت سر نهاده است.

امام جمعه آوج با بیان اینکه جریان‌های ترور امروز در شهرها و کشور‌های اسلامی وحشیانه‌ترین و پلید‌ترین دژخیم‌گری‌ها را مرتکب می‌شوند، افزود: انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و امروز این سرچشمه جوشان خروش علیه مستکبران با شاخ و برگ امت‌های اسلامی در دیگر کشور‌های خاورمیانه سر برآورده و طاغوت را به زیر می‌کشد.

هاشمی ادامه داد: نفاق، دودستگی و کشتار‌های بی‌رحمانه و غیرانسانی جزو نقشه‌های منافقان و تروریسم برای ایجاد سایه‌های اختلاف و دوگانگی بین امت‌های اسلامی است که بدون شک شکست می‌خورد.

وی با بیان اینکه ملت‌های اسلامی به طور قطع از آزمون الهی کنونی پیروز بیرون می‌آیند و مسیر تحقق آرمان‌ها را تداوم می‌بخشند، عنوان کرد: تیرماه فصلی برای بزرگداشت مقام شهدای قوه قضائیه و در رأس تمام آنان شهید مظلوم و دکتر مجاهد آیت‌الله سیدمحمد بهشتی است که توانست دشمنان و مزدوران را به شکست بکشاند.

امام جمعه آوج بیان کرد: عدالت امروز حلقه‌ای است که به دست ملت و با تلاش قوه قضائیه و کارکنان آن به وجود می‌آید.

هاشمی، قانون و عدالت را دو بال برای حرکت جامعه به سوی تعالی ذکر و تصریح کرد: شهدا و دلدادگان به عشق الهی با ایثار جان خویش درس محبت به یکدیگر و عدالت را آموختند و امروز قوه قضائیه در مسیر پیمایش حق، حقیقت و عدالت گام‌های مؤثری برداشته است.

وی تلاش قوه قضائیه و کارکنان دستگاه قضایی را در راستای افزایش امید ملت به نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه برشمرد و یادآور شد: خدمات انجام شده از سوی دستگاه عدالت‌رسان در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز ارزنده بوده است.

بر پایه این گزارش، صبحگاه 21 فروردین ‌ماه سال 78 نیز بار دیگر غول تروریسم یکی از امیران مخلص و فدایی انقلاب و ولایت را هنگام خروج از منزل شخصی و زمانی که سوار بر خودرو جهت عزیمت به محل کار بود، با خصم خود به شهادت رساند.

به این سان تروریسم با به شهادت رساندن سپهبد صیاد شیرازی که چند ماه پس از شهادت نشان و رتبه سپهبدی خود را از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دریافت کرده بود، حلقه جنایت‌های خود را چنین ظالمانه به تصویر کشاند و اطاعت خود را از شیطان و ابرتروریسم جهانی، آمریکای جنایت‌کار نشان داد.

خانواده هابیلیان ایران؛ خانواده‌ای با 16 هزار عضو

خانواده بزرگ شهدای ترور با بیش از 16 هزار نفر عضو در بین ایرانیان با عنوان خانواده هابیلیان شناخته شده و فرزندان، همسران، والدین و بستگان اینان هنوز خون جگر می‌خورند و دلسوخته عزیزان و مردان فدایی خود هستند که کوله‌بار عشق را برگرفته و پرواز کردند.

جمهوری اسلامی قربانی بزرگ ترور در بین کشور‌های درگیر این پدیده است؛ اما حکومت‌های مدعی مبارزه با تروریسم که خود پروراننده آن هستند، همچنان کشتار‌های وحشیانه‌ خود را در سوریه، عراق و لبنان ادامه می‌دهند.

همان‌ها که به تازگی اوج بدسرشتی و وحشی‌گری خویش را با شهادت تنی چند از شیعیان بی‌گناه در سالروز میلاد یگانه منجی عالم هستی در کشور مصر نشان دادند و خشم و نفرت امت‌های اسلامی را برانگیختند.

==================

گزارش از رسول لامعی رامندی

==================

انتهای پیام/77005/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول