اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

نقاط قوت و ضعف را در انتقاد با هم بیان کنید

امام جمعه کوهبنان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر انتقاد می‌کنید، نقاط قوت و ضعف را با هم بیان کنید که انصاف هم همین است.

نقاط قوت و ضعف را در انتقاد با هم بیان کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مسجد جامع شهر کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی به اهداف مهم در مسئله وجوه روزه بر مؤمنان اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین هدف رسیدن به تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه آیات متعدد قرآن مجید مربوط به تقوا است، عنوان کرد: تقوا به سه معنای خشیت و ترس، اطاعت و عبادت و همچنین منزه کردن دل از گناه و معصیت تعبیر شده است و در حقیقت تقوای حقیقی همین معنای سوم یعنی منزه کردن دل از گناه و معصیت است.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به آثار مثبت تقوا در زندگی افزود: تقوا در زندگی دنیوی ما اثرات فراوانی دارد به گونه‌ای که انسان با تقوا محبوب درگاه الهی است و خداوند همواره یار و پشتیبان این گونه انسان‌هاست و اعمال و کردار آنها را مقبول درگاه خود قرار می‌دهد و سرانجام و عاقبت نیک برای آنان رقم می‌زند و بهشت به‌عنوان ماوا و مأمن همیشگی و واقعی آنها است.

صالح‌نیا تقوا را بهترین زاد و توشه این جهان برای عالم آخرت و سبب نزول خیر و برکات الهی برای جامعه و مهمترین عامل برای اکرام و گرامیداشت انسان‌ها در درگاه خداوند برشمرد و بیان داشت: انسان متقی همواره از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در سایه صبر و استقامت مصون است.

وی با اشاره به سالروز وفات همسر نبی مکرم اسلام (ص) حضرت خدیجه (س) در سه سال قبل از هجرت عنوان کرد: در حالی که مسلمانان سه سال در شعب ابی‌طالب با قرار گرفتن در محاصره اقتصادی با سختی‌های بسیار دست و پنجه نرم می‌کردند، ثروت خدیجه (س) آنها را نجات داد و زمینه گسترش اسلام را فراهم کرد به طوری که بعد از محاصره هیچ ثروتی برای حضرت خدیجه (س) باقی نماند.

صالح‌نیا ابراز داشت: حضرت خدیجه (س) نخستین زنی بود که نبوت و رسالت پیامبر اکرم (ص) را تصدیق کرد و ایمان آورد و مورد عنایت ویژه خداوند متعال بود به طوری که هر وقت جبرئیل بر پیامبر نازل می‌شد، سلام خداوند را به حضرت خدیجه (س) ابلاغ می‌کرد و عنوان ام‌المؤمنین در قرآن کریم در مرحله نخست شامل آن حضرت است.

وی اذعان داشت: حضرت خدیجه (س) دختری همچون فاطمه زهرا (س) را در دامان خود تربیت کرد که 11 امام از نسل وی از طریق حضرت فاطمه (س) به‌وجود آمد و پیامبر اکرم ( ص) در مورد این بانوی بزرگوار فرمودند «ایستادگی و استواری دین اسلام تنها با شمشیر حضرت علی (ع) و ثروت حضرت خدیجه (س) بود».

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: رحلت حضرت خدیجه (س) و دیگر یار با وفای پیامبر حضرت ابوطالب به‌قدری سخت و اندوهناک بود که پیامبر اعظم ( ص) آن سال را سال عام‌الحزن نامیدند.

صالح‌نیا با اشاره به 15 ماه مبارک رمضان سالروز ولادت فرخنده و مبارک دومین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت کریم اهل بیت (ع) حضرت امام حسن مجتبی (ع) افزود: این امام بزرگوار هم در زمان حیات و هم در حال حاضر بسیار مظلوم است.

وی با اشاره به آخرین ملاقات رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت دهم با مقام معظم رهبری تصریح کرد:‌ مقام معظم رهبری حجم کاری بسیار بالا، تلاش خستگی‌ناپذیر، سر دست گرفتن شعارهای انقلاب و افتخار به آن را از نقاط برجسته دولت بیان کردند که باید در فضای عمومی کشور ثبت شود.

این مسئول بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر انتقاد می‌کنید، نقاط قوت و ضعف را با هم بیان کنید که انصاف هم همین است، زیرا در سال‌هایی که دولت نهم و دهم بر سر کار بودند تا امروز گفتمان انقلاب و ارزش‌های انقلاب و مسائلی که امام راحل به آن توصیه می‌کردند و ما آنها را از انقلاب آموخته‌ایم، کاملا برجسته شده است.

صالح‌نیا گفت: ساده‌زیستی مسئولان، استکبارستیزی و انقلابی‌گری از جمله نکات برجسته‌ای است که ما آنها را در دولت دهم شاهد بودیم.

انتهای پیام/80012/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول