اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

شروط مجلس برای رای اعتماد به وزیر بهداشت دولت یازدهم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای دادن رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی رئیس جمهور منتخب معیارهایی دارد که باید از سوی دولت یازدهم مورد توجه قرار گیرد.

شروط مجلس برای رای اعتماد به وزیر بهداشت دولت یازدهم

حسینعلی شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با اشاره به ضرورت توجه وزیر پیشنهادی به قانون برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: فردی که به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی دولت منتخب معرفی می‌شود باید عمل به قانون برنامه پنجم توسعه در حوزه بهداشت و درمان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی ادامه داد: ضرورتی ندارد که وزیر بهداشت پیشنهادی برنامه جدیدی را ارائه کند بلکه عمل به برنامه پنجم توسعه برای حل مسائل حوزه بهداشت و درمان کافی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وزیر پیشنهادی علاوه بر اعتقاد به اجرای قانون برنامه توسعه باید ضامن اجرای آن نیز باشد.

شهریاری تصریح کرد: وزیر بهداشت پیشنهادی باید اولویت خود را رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر، حاشیه‌نشین‌ها و سپس شهرنشین‌ها قرار دهد.

عضو شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزیر آینده باید اجرای کامل و صحیح طرح پزشک خانواده باشد گفت: این طرح که مدنظر رهبر معظم انقلاب است برای عدالت در سلامت ضروری است و باید به صورت کامل و اصولی اجرا شود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی، سیستم phc (طب پیشگیری) را یکی از اولویت‌های وزیر بهداشت آینده دانست و افزود: وزیر پیشنهادی باید پیشگیری را بر درمان و همچنین درمان سرپایی را بر درمان بستری ترجیح دهد.

این مسئول داشتن سوابق اجرایی مشخص در حوزه سلامت را از معیارهای دیگر وزیر بهداشت آینده عنوان کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه متخصصین کشور اذعان داشت: وزیر و معاونان وی و همچنین رؤسای دانشگاه باید طبق قانون فعالیت تمام وقت داشته باشند تا با تمام توان به مشکلات حوزه سلامت بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت آینده باید در موضوع دارو به طور جدی وارد شود و برای حل مشکلات این حوزه اراده‌ای محکم داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون سهم پرداختی مردم برای هزینه‌های درمان 30 درصد پیش‌بینی شده است اعلام کرد: هم‌اکنون این مقدار 70 درصد است و باید وزیر بهداشت به این ماده قانونی که مورد تاکید رهبری هم هست جامه عمل بپوشاند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی داشتن وزن و جایگاه برای وزیر بهداشت در بین اعضای کابینه را از ضروریات دانست و تصریح کرد: در خیلی از موارد نگاه اعضای کابینه به وزیر بهداشت به عنوان فردی است که منابع مالی را هزینه می‌کند در حالی که این کار وزیر بهداشت هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

عضو ناظر مجلس بر لایحه خدمات مدیریتی کشور با اشاره به وظایف رئیس جمهور در کمک به وزیر بهداشت و توجه ویژه به مقوله بهداشت و درمان افزود: رئیس جمهور و کابینه باید حساب ویژه‌ای بر روی وزیر بهداشت باز کنند و به این موضوع توجه داشته باشند که تنها بخشی از مسائل این وزارت بر عهده وزیر است و بیش از 70 درصد از کارها با هماهنگی‌های بین بخشی و تعامل وزارتخانه‌ای پیش خواهد رفت.

شهریاری ابراز داشت: دولت جدید که شعار خود را اعتدال قرار داده باید شایسته‌ترین فرد را برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی به مجلس معرفی کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی باید معاونان خود را بر اساس اصل شایسته‌سالاری و نه دیدگاه‌های حزبی و سیاسی انتخاب کند.

وی با اشاره به الحاق آموزش پزشکی به وزارت بهداری در سال 64 گفت: وزیری که از سوی رئیس جمهور منتخب برای تصدی این پست معرفی می‌شود باید به مقوله آموزش پزشکی توجه ویژه داشته باشد و در راستای ارتقای سطح آموزش پزشکی در کشور حرکت کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که فرد پیشنهادی از سوی دولت برای وزارت بهداشت حائز این شرایط نباشد، این کمیسیون به وی رای اعتماد نخواهد داد.

انتهای پیام/75002/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول